ارکستر موسیقی نو روی صحنه می‌رود

ارکستر «موسیقی نو» به رهبری «سعید علیجانی» ۲۳ تیر ماه در سالن رودکی به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ارکستر «موسیقی نو» به رهبری «سعید علیجانی» و با اجرای آثاری از علیرضا مشایخی، قطعات «سونات دو» برای پیانو و ارکستر، مرکوری برای پیانو و ارکستر، «اوفلیا شماره یک» برای ارکستر، «باغ خدا» برای ارکستر و «در این تنهایی» و «لحظه‌ها» را به روی صحنه می‌برد.

کنسرت ارکستر موسیقی نو چهارشنبه ۲۳ تیرماه ساعت ۲۱ در تالار رودکی اجرا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سایت «ایران کنسرت» مراجعه کنند.

پایان پیام

درباره ارکستر موسیقی نو

ارکستر موسیقی نو یا «ارکستر ایرانی موسیقی نو» ارکستری با ترکیب سازهای ایرانی و غربی در کنار هم است که در سال ۱۳۷۴ توسط علیرضا مشایخی تأسیس شد.

در بیستمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از ارکستر موسیقی نو (ارکستر موسیقی نوین) به سرپرستی علیرضا مشایخی تقدیر شد.
ارکستر ایرانی موسیقی نو بر اساس تفکر و فرم‌های خلاقانه در موسیقی مدرن شکل گرفته‌است. آثاری که تا کنون برای این ارکستر نوشته و اجرا شده‌است هم در تفکر و هم در تکنیک، نو و متفاوت بوده‌است.
در سازبندی این ارکستر، سازهای ایرانی نظیر؛ تار، سه تار، سنتور، کمانچه، نی، تمبک، دف و … نقش اصلی را ایفا می‌کنند اما سازهای غربی نظیر؛ کلارینت، ویلن، ویلنسل و… هم در بعضی قطعات، ارکستر را همراهی می‌نمایند. در برخی اجراها فقط از سازهای غربی به خصوص ارکستر زهی بهره گرفته شده‌است.

رپرتوار یا مجموعه قطعه‌های موسیقی که تا به حال برای این ارکستر نوشته و اجرا شده‌است شامل؛ قطعات موسیقی به آهنگسازی علیرضا مشایخی و قطعاتی از آهنگسازان معاصر دیگر نظیر: صنم قراچه داغی، پریسا واعظ قمصری، اشکان پاشازاده، ایمان وزیری و … بوده‌است. مهمترین دستاورد این ارکستر، معرفی بیش از ۴۵ آهنگساز ایرانی و تأسیس چندین فستیوال موسیقی از جمله «فستیوال موسیقی کلاسیک تا معاصر» می‌باشد.

کد خبر : 21426 ساعت خبر : 9:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21426
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات