اسپانیا و ایتالیا، فینال زودهنگام یورو ۲۰۱۶

در پایان بازی‌های دیشب، چهار تیم صعود کرده به مرحله حذفی یورو ۲۰۱۶ مشخص شدند و ترکیه باید منتظر ادامه بازی‌ها بماند.

ترکیه با برتری ۲ بر صفر برابر جمهوری چک، ضمن امضا کردن سند حذف این تیم، شانس خود را برای صعود به مرحله بعد حفظ کرد.

بوراک ایلماز در دقیقه ۱۰ توانست دروازه چک را باز کند تا ترکیه از حریف خود پیش بیفتد. این اولین گل ترکیه در این دوره از رقابت ها نیز بود. در نیمه دوم و در دقیقه ۶۴ نوبت به اوزان توفان رسید تا دروازه جمهوری چک را باز کند و دومین گل ترکیه را به ثمر برساند. در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر صفر ترکیه به پایان رسید تا این تیم در گروهی سخت بتواند در رده سوم رده بندی قرار بگیرد تا به صعود امیدوار بماند. جمهوری چک هم در قعر جدول قرار گرفت و حذف شد.

دیدار اسپانیا و کرواسی با برتری ۲ بر یک کروات ها به پایان رسید تا اسپانیا به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود.

اسپانیا خیلی زود به گل رسد. آلوارو موراتا در دقیقه ۷، سومین گل خود را در این رقابت‌ها و اولین گل بازی را به ثمر رساند. در اواسط نیمه نخست، راکیتیچ از کرواسی می توانست گل تساوی را به ثمر برساند که ضربه او باز هم راهی به دروازه اسپانیا نداشت. نیمه نخست درحال مام شدن بود که نیکولا کالینیچ موفق شد گل تساوی را وارد دروازه اسپانیا کند. در دقیقه ۷۰ اسپانیا یک پنالتی را به‌وسیله راموس از دست داد. در دقیقه ۸۷ ایوان پریشیچ گل دوم کرواسی را در وارد دروازه دخیا کرد. به این ترتیب کرواسی تیم اول گروه شد و اسپانیا باید با تیم ایتالیا در مرحله بعد روبرو شود.

لهستان هم با برتری یک بر صفر برابر اوکراین توانست به مرحله حذفی صعود کند. اوکراین که از قبل حذف شده بود در مقابل لهستان پرامید ایستاد. باوجود افت‌وخیزهای بازی، دو تیم در نیمه اول کاری از پیش نبردند. در نیمه دوم لهستان توانست بالاخره دروازه اوکراین را باز کند. در دقیقه ۵۴ این یاکوب بلاژیکوفسکی لهستان را پیش انداخت.

پس از این گل، لهستان روی به بازی دفاعی آورد و این نتیجه تا پایان بازی باقی ماند و لهستان به دور بعدی صعود کرد.

آلمان و ایرلندشمالی هم دیشب به میدان رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر آلمان به پایان رسید.

بازی با حملات آلمانی ها شروع شد و تیم یواخیو لوو خیلی زود ابتکار عمل را در دست گرفت. در دقیقه ۷ مسابقه اولین خطر جدی را آلمانی ها ایجاد کردند. آلمان حملات زیادی روی دروازه ایرلند شمالی تدارک دید و بارها تا فروریختن دروازه این تیم پیش رفت تا اینکه در دقیقه ۳۰ ماریو گومز موفق شد آلمان را پیش بیندازد. در اواخر نیمه نخست نیز باز هم این آلمان بود که شانس گلزنی داشت و ایرلندشمالی در نیمه نخست حرفی برای گفتن نداشت تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر ژرمن ها به پایان رسید.

نیمه دوم بازی با عطش کمتر آلمانی همراه بود ولی باز هم حملاتی روی دروازه حریف داشتند. در پایان این دیدار با برتری یک بر صفر آلمان به پایان برسد.

نتایج کامل دیدارهای سه شنبه ۱ خرداد:

ترکیه ۲ – ۰ جمهوری چک

آلمان ۱ – ۰ ایرلند شمالی

لهستان ۱ – ۰ اوکراین

اسپانیا ۱ – ۲ کرواسی

برنامه دیدارهای چهارشنبه ۲ خرداد:

مجارستان – پرتغال ساعت ۲۰:۳۰

ایسلند – اتریش ساعت ۲۰:۳۰

ایتالیا – جمهوری ایرلند ساعت ۲۳:۳۰

سوئد – بلژیک ساعت ۲۳:۳۰

پایان پیام

کد خبر : 20537 ساعت خبر : 1:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20537
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات