افتتاح کتابخانه سیار روستایی در خرم‌آباد

روزنامه لرستان/ ۲۲ تیر ۱۳۹۵

قبل از این‌که اخبار مهم امروز را مرور کنیم، دوست دارم یک تشکر درست و حسابی کنم از کارکنان خوب اداره کل حفاظت از محیط زیست لرستان که این روزها حواسشان جمع متخلفان است. این را گفتم چون خبر اول روزنامه امروز خبر دستگیری صیادان متخلف در در سپید دشت است. مهندس بختیاری مسئول محیط زیست منطقه سپید دشت گفت : با همکاری نیروی انتظامی چم‌سنگر سه متخلف صیاد ماهیگیری به همراه یک دستگاه موتور برق و یک رشته تور سالیک، پانزده قطعه ماهی آزاد کشف و ضبط گردید، لازم به ذکر است جریمه هر قطعه ماهی آزاد مبلغ ۱۰۰۰۰ تومان می‌باشد که از متخلفین اخذ می‌گردد، همچنین در صورت سابقه تخلف به حبس ۶تا ۱سال محکوم می‌گردند،

از طبیعت‌دوستان عزیز درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس حاصل فرمایید.

امروز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: برخورد با انشعابات غیرمجاز در روستاهای این استان در دستور کار قرار گرفت. طی خبر فارس وی عنوان کرد: طی سه ماه امسال ۲ هزار و ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستاهای لرستان شناسایی شده که ۷۰۰ مورد قطع، ۳۰۰ مورد به مجاز تبدیل و ۴۰۰ مورد به دادگاه معرفی شده است.

آماری که از گردشگران و مسافران استان لرستان پس از تعطیلات ارائه می‌شود خودش گویای جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری این استان است و از طرفی تاثیر مثبت گردشگران بر وضعیت اقتصادی و فرهنگی  هم بر کسی پوشیده نیست. پس اختصاص بودجه برای کمک به حفظ آثار باستانی و بهبود وضعیت استان،‌برای شما هم حتما خبری خوشحال‌کننده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان غلامرضا سلیمانی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از آغاز عملیات مرمت پل گپ (صفوی) خرم‌آباد خبر داد. وی افزود: این اداره کل در راستای اهداف حفاظتی و مرمتی خود با اعتباری بالغ بر ۱۲۵۰۰۰۰۰۰ ریال عملیات مرمت پل گپ را آغاز نموده است. اقدامات مرمتی این فاز شامل جمع‌آوری الحاقات و بارگیری مواد حاصله از عملیات مرمت، تمیز کاری محیط و نمای پل، ترمیم و تعویض مصالح آسیب دیده چشمه طاق‌های مورد تردد وسایط نقلیه با آجر سنتی و مطابق الگو اولیه، خالی کردن بندهای فرسوده و اجرای بندکشی با ملات ماسه و سیمان و شن شسته الک شده در نما می‌باشد.

رئیس کمیته امداد بروجرد امروز از پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به متقاضیان روستایی تحت پوشش این نهاد حمایتی در بروجرد خبر داد. تسنیم نوشت معظمی در این‌باره گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان بروجرد آمادگی دارد در صورت شناسایی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد تسهیلات اشتغال‌زایی از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد به متقاضیان روستایی پرداخت کند.

اما از هرچه بگذریم سخن یار مهربان، خوش‌تر است. می‌خواهم با یک خبر هیجان‌انگیز از فارس روزنامه امروز را تمام کنم. مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: فردا مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به لرستان سفر می‌کند که در این سفر یک روزه کتابخانه سیار روستایی در خرم‌آباد افتتاح می‌شود. با افتتاح این کتابخانه سیار روستایی ۲۰ روستای پرجمعیت خرم‌آباد تحت پوشش قرار می‌گیرند و کودکان و نوجوانان این روستاها از این فرصت می‌توانند به خوبی بهره‌مند شوند. نحوه کار این کتابخانه سیار به این شکل است که با مراجعه به روستاها کتاب‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان را به مدت یک الی دو هفته در اختیار کودکان و نوجوانان روستایی قرار داده و بعد از یک هفته آنها را جمع‌آوری و کتاب‌های جدیدی در اختیار آنها قرار می‌دهد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 21438 ساعت خبر : 10:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21438
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات