برگزاری کارگاه‌های آموزش فیلم‌سازی در خرم‌آباد

پایگاه خبری گلونی – روزنامه لرستان/ ۲۰ تیر ۱۳۹۵

از ابتدای سال ۹۵ تا حالا خبرهای زیادی چه در این روزنامه و چه در رسانه‌های دیگر از آتش‌سوزی‌ جنگل‌های لرستان خواندیم. با هم تصمیم گرفتیم بیشتر از قبل به فکر محیط زیست باشیم و از درختان محافظت کنیم. بناشد فرهنگ‌سازی کنیم تا ادای دینی باشد برای درختانی که سخاوتمندانه هوای پاک تولید می‌کنند تا ما آسوده خاطر نفس بکشیم.

ارگان‌های دولتی هم بیکار ننشستند و در همین راستا قدم برداشتند. طبق خبری از تسنیم شیرزاد نجفی ظهر امروز در جلسه  منظور هماهنگی برای پیشگیری و اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع استان لرستان برگزار شد اظهارداشت: در راستای پیشگیری و اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع، تفاهم نامه‌ای بین اداره کل منابع طبیعی استان و سپاه حضرت ابولفضل(ع) لرستان تنظیم شد تا پس از امضاء فرمانده سپاه استان، نیروهای سپاه در مهار آتش‌سوزی‌ها حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی‌ها با شناسایی کانون‌های بحران نسبت به به‌کارگیری دیده‌بان و گشت موتوری در این مناطق اقدام لازم به عمل آمده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با بیان اینکه  ۳۸ اکیپ بازرسی در کانون‌های خیلی بحرانی استان مستقر شده است، عنوان کرد: تجهیز کردن این نیروها توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام شده است.

همه ما می‌دانیم استفاده صحیح از منابع آب زیرزمینی و رعایت اصول صحیح کشاورزی تاثیر زیادی در حفظ  آن خواهد داشت. رونق کشاورزی اگرچه برای استان اتفاق خوشایندی است اما درصورتی این رونق به جان‌مان می‌نشیند که آسیبی برای محیط زیست و زمین نداشته باشد.

در همین راستا طرح اصلاح الگوی کشت با دیدگاه مدیریت محصولات زارعی با توجه به شرایط منابع آبی و نیاز جامعه با هدف کاهش اضافه برداشت آب منابع زیر زمینی به همت اداره امور آب و جهاد کشاورزی در شهرستان بروجرد اجرا شده است. به گفته مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اجرای این طرح علاوه بر اینکه به تقویت منابع آب زیرزمینی کمک می‌کند، مانع فعالیت کشاورزان غیربومی نیز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان دبیر تخصصی جشنواره‌ی تولیدات تلویزیونی رضوی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی فیلم‌سازی با حضور اساتید ملی در حاشیه این جشنواره در خرم‌آباد خبرداد. «فرید رحمتی» با اشاره به این‌که برای شرکت در جشنواره از اساتید ملی عرصه سینما و فیلم‌سازی دعوت به‌عمل آمده است، اظهار کرد: این دعوت از بزرگان سینما و تلویزیون به جهت بالا بردن کیفیت جشنواره و همچنین بهره‌وری آن برای جوانان و هنرمندان علاقه‌مندن به این عرصه است.

خبر بعدی یک خبر خوب برای کسانی است که دغدغه کتاب و کتاب‌خوانی استان را دارند. قبول دارید ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، اگر با هدف قرار دادن افراد در سن کم باشد موثر‌تر است؟ پس خبر خوب مهر را بخوانید. ظهر امروز با امضای تفاهم نامه مشترک میان اداره کل کتابخانه‌های لرستان و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بستری برای همکاری مشترک میان طرفین فراهم شد. رضا مختارپور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در این جلسه با بیان اینکه این تفاهم نامه اولین بار است که میان طرفین منعقد می شود، اظهار امیدواری کرد که این همکاری متقابل بتواند در پیشبرد اهداف دو طرف و به ویژه در زمینه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تاثیرگذار باشد.

فروش غیرمجاز حیوانات این روزها بسیار خبرساز شده. هرچند از راه‌های مختلفی  افراد سودجو به این معاملات پرداختند حالا راه اینترنتی آن هم حسابی رواج پیدا کرده است. طوری‌که  مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این‌باره هشدار داد. مهندس مهرداد فتحی بیرانوند ، بیان کرد: متأسفانه چند وقتیست در سایت مجازی دیوار حیوانات وحشی به صورت غیرمجاز و بی‌رویه به فروش می‌رسند و هیچگونه ضابطه‌ای بر آن نیست. تا به حال برای چهار مورد از این اقدامات غیرقانونی پرونده قضایی تشکیل شده که شامل فروش تاکسیدرمی سمور، گوشت گراز و دو مورد زنده‌گیری سهره بوده است.

اگر شما هم اهل بالا و پایین کردن سایت‌های خرید و فروش هستید ممکن است به موارد این‌چنین برخورد کنید. پس گزارش آن‌ها یادتان نرود.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 21317 ساعت خبر : 10:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21317
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات