جنگل‌های کوهدشت طعمه آتش شد

پایگاه خبری گلونی – روزنامه لرستان/ ۲۷ تیر ۱۳۹۵

امروز نمایشگاه خوشنویسی ستار ولی‌نژاد از هنرمندان خوش‌ذوق و جوان استان لرستان طی مراسمی در نگارخانه شهید «بهرام هژبر» مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان خرم آباد افتتاح شد. طی خبر مهر این نمایشگاه با بیش از ۲۵ اثر  از تاریخ ۲۶ تیرماه تا پایان این هفته در دو نوبت صبح و عصر آماده بازدید علاقه‌مندان و هنرجویان است.  آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه به صورت خط ثلث با ترکیب بسیار زیبا و با خلاقیت خلق شده‌اند.

جنگل‌های کوهدشت باز طعمه آتش شد. عصر امروز شیرزاد نجفی، مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه «گاچال» شهرستان کوهدشت اظهار داشت: این آتش‌سوزی که از بامداد امروز آغاز شده است. منطقه مورد نظر صخره‌ای و پوشش جنگلی تنک و تک تنه است. مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان عنوان کرد: از آنجا که این منطقه صعب‌العبور و کوهستانی است یک دستگاه بالگرد برای اطفاء حریق به منطقه اعزام و مستقر شده است.

هنوز علت این آتش‌سوزی مشخص نشده است ولی دخیل بودن عوامل انسانی در این امر خیلی دور از ذهن نیست.

اما هرچه ما در حق محیط زیست کوتاهی می‌کنیم، عزیزانی که در سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کنند بیشتر از قبل مراقب اوضاع هستند و همیشه خبرهای خوب از فعالیت‌هایشان داریم. امیر محمدی‌نژاد ریس اداره محیط زیست پلدختر از پاتک به موقع نیروهای اجرایی محیط زیست پلدختر به متخلفین صید غیر مجاز ماهی خبر داد.

وی گفت: روز جمعه مورخ ۹۵/۴/۲۵ در پی گشت و کنترل و جلوگیری از صیدوشکار غیرمجاز به یک خودروی ال ۹۰که سه سرنشین داشت مشکوک شدیم که پس از گریزهای طولانی و با همکاری نیروی انتظامی منطقه سراب جهانگیر پلدختر خودروی فوق توقیف گردید که از متخلفین مقدار یک کیلو و دویست گرم TNT، یک کیلو و دویست گرم مواد آنفو.۴عدد چاشنی. انبردست.یک رشته تور سالیک.و ۱۶قطعه ماهی کشف و ضبط گردید.لازم به ذکر است که یکی از متخلفین از صیادان سابقه‌دار می‌باشد که تحویل مقامات قضایی داده شد.

به منظور آموزش در مدارس و مهدکودک‌ها پارک ترافیک ایجاد می‌شود. سرهنگ منوچهر مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلاتی که در کل معابر استان وجود دارد بافت قدیمی شهر و نبود کمربندی در تعدادی از شهرها از جمله دورود و خرم‌آباد است که اگر ترافیک تلفیقی از وسایل سنگین و سبک باشد برخورد خودروها بیشتر جرحی است. تسنیم نوشت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان لرستان با اشاره به اینکه در مرکز استان نیاز به ایجاد پارک ترافیک است عنوان کرد: نبود پارک ترافیک کمبود اساسی شهر است که نیاز است برای آموزش در مدارس، مهدهای کودک پارک ترافیک ایجاد شود.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 21810 ساعت خبر : 10:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21810
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات