رکاب‌زن لرستانی رکورد کشور را شکست

پایگاه خبری گلونی – روزنامه لرستان/۲۸ تیر ۱۳۹۵: رکاب‌زن لرستانی رکورد کشور را شکست

امروز دو خبر متفاوت از کوهدشت دارم. یکی از دوست‌داران محیط زیست و یکی هم از دشمنان آن. آتش جنگل‌های کوهدشت که از بامداد روز یکشنبه آغاز شده بود پس از ۱۷ ساعت مهار شد. به گزارش مهر رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کوهدشت در این رابطه  گفت: با اعزام بالگرد اطفای حریق از مرکز استان آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه «گاچال» شهرستان کوهدشت ساعت ۱۹ روز گذشته مهار شد. آریایی علت این آتش‌سوزی را عامل انسانی اعلام کرد و  ادامه داد: اختلاف بر سر چرای دام علت اولیه آتش‌سوزی اعلام شده است. اگر یادتان باشد در روزنامه دیروز به این نکته اشاره کردم که بدون شک عامل انسانی در این قضیه بی‌تاثیر نیست. اختلاف بین ما انسان‌ها وجود دارد ولی تاوانش را درختان پس می‌دهند.

حالا برویم سراغ خبر خوب کوهدشت. امروز با همکاری خوب و شاسیته انجمن زیست محیطی آوای باران شهرستان کوهدشت و دیگر انجمن‌های زیست محیطی منطقه گردشگری سهل‌الدین با همت این عزیزان از وجود زباله‌هایی که متاسفانه در بیشتر مناطق تفریحی تو.سط افراد نا آگاه چشم اندازی زشت را پدید می‌آورند پاکسازی گردید. به امید آن‌که روزی هرکدام از ما به تنهایی یک ناجی درست و حسابی برای طبیعت باشیم.

انتقال آب از چشمه «آقا ولی»

طی خبر مهر حمید رضا کرموند، مدیر عامل شرکت آب‌و‌فاضلاب لرستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر سپیددشت با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر و ۹۵۱ مشترک تحت پوشش خدمات  شرکت آب و فاضلاب است اظهار داشت: تامین آب شهر سپیددشت از طریق یک حلقه چاه آب بوده که به دلیل افت سطح آب در چند سال اخیر آبرسانی به این شهر با مشکل مواجه شده است. به منظور تامین آب شهر سپیددشت و در جلسه با امام جمعه، مسئولین و مردم این شهر پیشنهادهایی مطرح شد که یکی از آنها انتقال آب از چشمه «آقا ولی» به این شهر بود. اصلاح و تعمیر خط انتقال آب شهر سپیددشت از آبشار بیشه به طول ٧ کیلومتر در دست اجرا است.

فرماندار دلفان هم در رابطه با راه‌اندازی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان اظهار داشت: حدود ۱۲ سال پیش عملیات ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب دلفان شروع‌شد اما به دلیل نبود اعتبار عملیات اجرایی آن متوقف شد. وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان دلفان هم‌اکنون حدود ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: چون اعتبارات دولتی برای راه‌اندازی این تصفیه‌خانه میسر نشد طی یکی دو سال اخیر بنا شد بخش خصوصی واگذار شود که اکنون مقدماتی فراهم‌شده تا ساخت این پروژه به‌قرار گاه خاتم‌الانبیاء واگذار شود.

معمولا خبرهای ورزشی روزنامه کم است اما وقتی خبر ورزشی داریم حتما یک خبر خوب است. خبر آخر روزنامه امروز از رکوردزنی یک ورزشکار جوان لرستانی است. «کسری باقرپور» رکاب‌زن بروجردی از تیم لرستان توانست در مسابقات قهرمانی پیست کشوری رکورد شکنی کند. مهر نوشت این رکاب زن لرستانی با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه رکورد دار این رشته لقب گرفت چرا که رکورد این رشته تا پیش از این در اختیار محمد دانشور بود و باقرپور توانست ۸ صدم ثانیه رکورد کشور را بهبود ببخشد. آفرین بر جوانان لرستانی که همواره در عرصه ورزش خوش درخشیده‌اند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 21849 ساعت خبر : 9:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21849
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات