رکوردشکنی اجراهای تئاتر در خرم‌آباد

رکوردشکنی اجراهای تئاتر در خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی روزنامه لرستان – ۳۱  تیر نوشت:

به نظر من این روزها حال فرهنگ و هنر استان خوب است. مطمئنم که شما هم با من موافقید. البته جدا از  نظر من و شما، خبرهایی هم که از فرهنگ و هنر به گوش می‌رسد مهر تایید محکمی بر این موضوع است. درست است که هنرمندان لرستانی در این سال‌ها خارج از استان هم خوش درخشیده‌اند ولی اجرای برنامه‌ها در سطح استان علاوه بر این که باعث ارتقا فرهنگ و هنر می‌شود به هنرمندان نیز کمک می‌کند و  یک جور حمایت به حساب می‌آید. این‌ها را گفتم که خبر رکورد اجراهای تئاتر در خرم‌آباد را بدهم. رییس انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان گفت : برای اولین‌بار پس از انقلاب اسلامی ظرف مدت سه ماه، پنج نمایشنامه در خرم‌آباد به روی صحنه رفت . وی افزود : با حمایت اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان و واگذاری سالن شهیدآوینی به انجمن هنرهای نمایشی، درآمد حاصل از اجاره سالن به تعمیر و ترمیم و تکمیل پلاتوها و سالن و همچنین کمک  به گروه‌های نمایشی درقالب هزینه اجراها صورت گرفت که درنهایت  درفاصله زمانی نیمه دوم اسفندماه ۱۳۹۴ تانیمه اول خردادماه ۱۳۹۵، تعداد پنج نمایش در خرم‌آباد به اجرا درآمدند.

رکوردشکنی اجراهای تئاتر در خرم‌آباد

حالا که حرف هنر شده خبر دیگری هم بخوانید از نمایشگاه صنایع دستی چوبی هنرمند بروجردی. نمایشگاه صنایع دستی چوبی «محمد گیوکی»  با ارائه ۱۵۸ اثر که تعداد قابل توجهی از این اقلام اشیاء مربوط به حوزه مردم شناسی بروجرد است از دوم مرداد ماه به مدت یک هفته در نگارخانه استاد جواد بختیاری واقع در مجتمع فرهنگی هنری دکتر زرینکوب  برگزار برپا می شود. به گزارش مهر آثار ارائه شده در این نمایشگاه شامل تجهیزات ریسندگی سنتی و بافندگی، کشاورزی، وسایل بنایی و ساختمانی، لوازم موسیقی و وسایل مورد نیاز روزمره مردمان قدیم بروجرد است. همین چند خط پیش داشتم از حمایت های مردم از هنرمندان می گفتم. پس لطفا این فرصت خوب را از دست ندهید و سری به نمایشگاه بزنید.

امروز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در نشست هماهنگی برگزاری هفته ی فرهنگی لرستان گفت: هدف از برپایی این هفته معرفی تمام ظرفیت‌های دینی، قرآنی، فرهنگی، علمی، اقتصادی واجتماعی استان لرستان است که ۴٠ دستگاه اجرایی استان در برگزاری آن همکاری و مشارکت دارند. یکی از مهمترین برنامه های این هفته ، برپایی نمایشگاه توانمندی های استان در ٧٠ غرفه است که  ظرفیتی بسیار خوب برای معرفی استان لرستان خواهد بود.

رکوردشکنی اجراهای تئاتر در خرم‌آباد

۲ صیاد متخلف دیگر توسط نیروهای اداره محیط زیست واحد پلدختر دستگیر شدند. به نقل از روابط عمومی این سازمان از متخلفین ۱۷قطعه ماهی و پنج رشته تور دامی ضبط گردید لازم به ذکر است ماشین یگان اجرایی پلدختر برای به دام انداختن صیادان متخلف در شنهای اطراف رودخانه کشکان به گل نشست اما مامورین خدوم پلدختر دست از تلاش نکشیدند و صیادان متخلف را دستگیر نمودند.

راستش را بخواهید کمی برایم عجیب است با انتشار این همه خبر مبنی بر دستگیری صیادان و شکارچیان باز هم کسانی هستند که بدون توجه به عواقبش دست به چنین کارهایی می زنند.  من هم این خبر را نوشتم تا بچرخد و به گوش صیادان و شکارچیان برسد. بالاخره  شاید افاقه کرد.

صبح امروز، پنج شنبه پروژه‌های تامین اجتماعی لرستان در مرکز این استان طی مراسمی با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسیدند. مهر نوشت از دیگر پروژه‌ها و طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در خرم‌آباد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نوسازی و خرید شش دستگاه رادیولوژی شامل ماموگرافی، سونوگرافی، رادیولوژی زمینی، رادیولوژی سقفی، c.a.r.m، سی تی اسکن، و دستگاه o.p.g با حجم سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد ریال در قالب پروژه نوسازی و بازسازی کامل اورژانس تامین اجتماعی خرم‌آباد با تثبیت اشتغال ۱۴ نفر بود.

در پایان روزنامه امروز آخر هفته خوب و هنری را برایتان آرزو می کنم. اگر به دامان طبیعت زیبای استان لرستان رفتید یادتان نرود که مراقب درختان باشید.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 21958 ساعت خبر : 9:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21958
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات