سه‌شنبه‌های بدون هزینه

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روزنامه‌ی وقایع‌تهرانیه، امروزه آلودگی هوا به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دوست‌داران محیط‌زیست و حتا مردم عادی کشور بدل شده است. مردم چه اقداماتی برای جلوگیری از آلودگی بیشتر هوا انجام داده‌اند؟ چگونه می‌توان در راه پاکیزگی محیط زیست و پاکی هوا قدم برداشت؟ اگر یک لحضه تلگرام را کنار بگذارید و ادامه‌ی این گزارش را بخوانید، به جواب این پرسش‌ها خواهید رسید.

یکی از فعالان فعال محیط زیست به خبرنگار وقایع‌تهرانیه گفت: ما به همراه دوستان‌مان طرحی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم به نام «سه‌شنبه‌های بدون خودرو». در این طرح افرادی که به اندازه‌ی سرانگشت به محیط زیست خود اهمیت می‌دهند، سه‌شنبه‌ها را بدون خودرو از منزل خارج می‌شوند.

این عزیزان از مترو، اتوبوس، تاکسی، دوچرخه و کفش‌های خود برای رفت و آمد در شهر استفاده می‌کنند تا لطمه‌ی کمتری به محیط زیست کشور عزیزمان وارد شود. از این طرح استقبال خوبی شده است. این فعال محیط زیست ادامه داد: من از مردم عزیز کشورم درخواست می‌کنم به این طرح ملحق شوند و ما را برای ساختن یک محیط زیست پاک یاری دهند.

سه‌شنبه‌های بدون خودرو

مردی که با خودروی خود در حال تردد بود، به خبرنگار ما گفت: من از طراحان طرح «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» بسیار تشکر می‌کنم. از وقتی که این طرح اجرا شده است، خیابان‌ها خلوت شده است.

من و خانواده‌ام به راحتی هرکدام یک خودرو سوار می‌شویم و در خیابان‌های خلوت تهران ویراژ می‌دهیم. من از مردم درخواست می‌کنم روزهای دیگر هم این طرح را اجرا کنند. این طرح واقعاً به پاکی هوا کمک می‌کند.
در پایان این گزارش خبرنگار ما نیز به این طرح پیوست و سعی کرد سه‌شنبه‌ها از خودروی خود استفاده نکند.

به گفته‌ی خود او، در طول روزهای اجرای این طرح، ۲۰ کیلو از وزنم کم شده است. اتفاقی که ۱۰ سال است به دنبالش هستم و به خاطرش کلی هزینه کرده‌ام. با ده نفر از انواع مختلف آدم‌ها دوست شده‌ام. چیزی که ۵ سال بود به دنبالش بودم و کلی هزینه کردم. حتا در این مدت فهمیده‌ام کوچه پشتی خانه‌ی ما یک قلیانی توپ باز شده است. چیزی که ۵ سال دنبالش بودم و کلی هم هزینه کردم.

پایان پیام

گزارش‌گر‌: محسن فراهانی

کد خبر : 20672 ساعت خبر : 11:12 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20672
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات