شب جمشید ارجمند برگزار می‌شود

مجله فرهنگی هنری بخارا مراسمی را برای گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد زنده‌یاد جمشید ارجمند برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مراسم شب جمشید ارجمند چهارشنبه ۳۰ تیرماه ساعت ۱۷ در محل کانون زبان فارسی واقع در خیابان ولی عصر جنب لغت‌نامه دهخدا خیابان عارف‌نسب پلاک۱۲ باحضور دکتر داریوش شایگان، مسعود کیمیایی، هرمز همایون‌پور، علی عباسی، احمد طالبی‌نژاد، هارون یشایایی، شاهرخ دولکو و لیلا ارجمند برگزار می‌شود.

 همچنین فیلم مستند “ساکن دارآباد” ساخته میثم ریاحی به نمایش در می‌آید.

پایان پیام

جمشید ارجمند
جمشید ارجمند در خیابان لاله‌زار، کوچهٔ پیرنیا ۲، روبه‌روی سینما کریستال به دنیا آمد، او در ۱۳۲۵ راهی دبستان قائم مقام در دروازه دولت شد. در دبیرستان، شیفته آموختن زبان فرانسه شد و از سال اول دبیرستان، شوق روزنامه‌نگاری پیدا کرد طوری که در سال دوم دبیرستان، اولین روزنامه چاپی را راه انداخت.
خیلی زود در ۱۲ سالگی در آغاز دهه سی و دولت محمد مصدق به عضویت حزب پان ایرانیست درآمد. بعد از کودتای ۲۸ مرداد با وسایل ابتدایی به چاپ اعلامیه می‌پرداخت اما فعالیت‌های سیاسی او را خیلی زود به فعالیت‌های فرهنگی کشاند و در تابستان ۱۳۳۳ کار در مجله فردوسی زیر نظر ناصر نیرمحمدی آغاز کرد. در همین سال چاپ چند شعر نو در مجله فردوسی و راهنمایی‌های اسماعیل شاهرودی و نصرت رحمانی او را با ادبیات نوین فارسی آشنا کرد.
او همچنین برای گسترش دامنه کار مطبوعاتی‌اش سری به مجله سپید و سیاه با مدیریت دکتر علی بهزادی هم می‌رود و به دکتر بهزادی پیشنهاد می‌کند برای مجله، مطلب ترجمه کند، مدیر مجله، این پیشنهاد را می‌پذیرد و ترجمه داستان‌های کودک را به ارجمند می‌سپارند. به علاوه، زمانی که او به دبیرستان «سعید» می‌رود، با پرویز نوری آشنا می‌شود که سردبیر مجله «ستاره سینما» ست و همین دوستی باعث تغییر مسیر کار مطبوعاتی ارجمند می‌شود چون نوری به او پیشنهاد می‌کند مطالب سینمایی ترجمه کند و او هم از سال ۱۳۲۷ این کار را آغاز می‌کند.

کد خبر : 21859 ساعت خبر : 11:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21859
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات