صلح روی کاغذ به نیاوران می‌آید

دومین نمایشگاه دوسالانه هنر معاصر با عنوان «صُــلح روی کــاغذ» جمعه اولین روز مرداد ماه در گالری شماره یک فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این دوسالانه که با حمایت، بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنرهای معاصر آبادان، گالری جمعه، گالری طراحان آزاد استودیوها برگزار می‌شود. شصت اثر در بخش نقاشی، پنجاه اثر در بخش عکس، ٢٠ اثر در بخش طراحی و ده اثر در بخش چیدمان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. همچنین بیش از ده اثر ویدئو آرت در طول مدت برگزاری نمایشگاه اکران می‌شود و بیش از پانزده گالری و نهاد فرهنگی و هنری داخلی و خارجی در آن مشارکت کرده‌اند.

 «دوسالانه هنر معاصر» گرد هم آیی آثار ١٣٠ هنرمند است که از میان آن‌ها می‌توان به پریوش گنجی، کوروش شیشه‌گران، فریدون آو، فرح اصولی، پانته‌آ رحمانی، مهرداد محبعلی، شادی نویانی، سهیلا سخنوری، میترا تبریزیان، هومن مرتضوی، شادی قدیریان، فریدون امیدی، نرگس هاشمی، رامتین زاد، فرهاد گاوزن، اردشیر محصص، حسین زنده‌رودی، فریده لاشایی و قاسم حاجی‌زاده اشاره کرد.

 «صلح روی کاغذ» استعاره‌ای از تلاش بشر در ترسیم تاریخ تمدن، به منظور همگرایی بیشتر به آرامش و امنیت، درهمه آن معاهده‌ها، عهدنامه‌ها و توافقات استمجید عباسی فراهانی کیوریتور و برگزارکننده این مجموعه وهامد جابر‌ها، طراح گرافیک این نمایشگاه است.

گفتنی است بخش اول نمایشگاه «صلح روی کاغذ»، جمعه اول مردادماه ساعت ١٧ در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود و تا تاریخ دهم مرداد ماه میزبان علاقه‌مندان به هنر‌های تجسمی می‌باشد.

پایان پیام

فرهنگ‌سرای نیاوران

فرهنگ سرای نیاوران بنایی است که در مجموعه نیاوران در شمال شرقی شهر تهران واقع است. این بنا از نظر طراحی معماری معاصر ایران دارای اهمیت می‌باشد.

پس از انقلاب ایران (۱۳۵۷) این فرهنگ سرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد و تنها فرهنگسرای این وزارت خانه است. تا سال ۱۳۶۴ علاوه بر کوشش‌های هنری، فعالیت‌هایش عبارت بودند از: انتشار کتاب، تفسیر و ترجمه قرآن و از سال ۱۳۶۷ پذیرش هنرجویان «مرکز آموزش هنر» از طریق آزمون سراسری وزارت فرهنگ و آموزش عالی آغاز شد که طی سه دوره ۱۸۰ نفر با دریافت گواهینامه در مقطع کاردانی و در رشته‌های نامبرده از مرکز آموزش هنر (فرهنگسرای نیاوران) فارغ‌التحصیل شدند. از سال ۱۳۷۰ فعالیت‌های فرهنگسرا چنین بوده‌است: برگزاری سمینار، کنفرانس، نمایشگاه و …

کد خبر : 21818 ساعت خبر : 1:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21818
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات