طنین موسیقی حسنخانی در تالار وحدت

گروه موسیقی سنتی “حسنخانی” به سرپرستی “فرهاد طوطیان” ۱۶و ۱۷ تیر ماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گروه موسیقی “حسنخانی” به سرپرستی “فرهاد طوطیان” و خوانندگی “امیر ملک مسعودی” برای سومین سال متوالی در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

در این اجرا فرهاد طوطیان، هدی طاهری، مریم بی نیاز، فرزانه قیدی، علی اردکانی‌زادگان، نیما فتحی نسرین طالبیان، شروین ابا صلی، مرضیه دومیرانی و راحله آژِیر نوازندگان ویلن هستند.

حسن شهریاری نوازنده سنتور بابک جعفری شریف و احمد دهقان نوازنده تار، سارا احمدی نوازنده عود بهزاد کشایی نوازنده تنبک، سهیلا فاروتی نوازنده دف، و فائزه بحیرایی نوازنده فلوت هستند.

همچنین در این کنسرت قطعات کاروان، تنها ماندم؛ همراه نسیم، کعبه دلها، شب انتظار، دلم را بی‌خبر می‌بری، سرفصل، طاقتم ده، بازگشته و دگر چه خواهی توسط گروه اجرا خواهد شد.

گروه موسیقی سنتی “حسنخانی” ۱۶ و ۱۷ تیرماه ساعت ۲۱ در “تالار وحدت” به روی صحنه می‌رود. علاقه مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

پایان پیام

تالار وحدت

تالار وحدت که تا پیش از انقلاب، تالار رودکی نام داشت، در تاریخ ۳ آبان ۱۳۴۶ توسط محمد رضا شاه پهلوی و فرح پهلوی گشوده شد و در تهران، خیابان حافظ، خیابان محمد حسین شهریار (دکتر ارفع سابق) قرار دارد. این تالار چندمنظوره برای اجرای نمایش‌های باله، اپرا و کنسرت‌های موسیقی ایرانی و اروپایی ساخته شد. در روز افتتاح سیمین غانم سمفونی مرد من را اجرا کرد.

این تالار به نام شاعر پرآوازه ایران قرن سوم هجری رودکی نامیده شد. تالار رودکی در خارج از ایران به نام Tehran Roudaki Hall Opera House شناخته می‌شد و سازمان باله ملی ایران نیز تا قبل از برچیدگی در سال ۱۳۵۸ در همین مجموعه فعالیت داشته‌است.

مجموعه تالار رودکی در اصل شامل دو تالار می‌شد. بعد از انقلاب ۵۷ تالار بزرگ‌تر را به تالار وحدت و تالار کوچک‌تر را به تالار رودکی تغییر نام دادند و پس از انقلاب اسلامی در این تالار بیشتر کنسرتهای موسیقی و نمایشهای تئاتر اجرا شده‌است.

کد خبر : 20951 ساعت خبر : 9:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20951
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات