فیلمسازان سراسر ایران کیارستمی را بدرقه می‌کنند

همزمان با مراسم بدرقه عباس کیارستمی در تهران، فیلمسازان سراسر کشور با حضور در دفا‌تر انجمن سینمای جوانان ایران یادش را گرامی می‌دارند.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، به پاس و قدردانی از نقش و تاثیر عباس کیارستمی همزمان با برگزاری مراسم بدرقه وی در تهران، سینماگران سراسر کشور با حضور در دفا‌تر انجمن سینمای جوانان ایران آیین بدرقه او را به گستره تمامی ایران وسعت می‌بخشند.
بر همین اساس روز یکشنبه ۲۰ تیرماه همزمان با برگزاری مراسم بدرقه عباس کیارستمی، دفا‌تر انجمن سینمای جوانان ایران ضمن بزرگداشت این هنرمند با قرائت فاتحه، روشن‌کردن شمع و نثار گل به مقام وی در فضای باز به تماشای فیلمی از این کارگردان سینمای ایران خواهند نشست.
آغاز مراسم همزمان در سراسر کشور از ساعت ۱۸ تا ۲۰: ۳۰ خواهد بود.

پایان پیام

درمورد کیارستمی

عبّاس کیارستمی (زاده ۱ تیر ۱۳۱۹ تهران – درگذشته ۱۴ تیر ۱۳۹۵ پاریس) کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، عکاس، تهیه‌کننده، گرافیست و کارگردان هنری بین‌المللی، همچنین نویسنده و نقاش ایرانی بود. او فیلم‌سازی تأثیرگذار در سینمای جهان به‌شمار می‌آید، و آثار وی با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه‌رو شده‌است.

کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در کارِ سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. از مهم‌ترین کارهایش می‌توان به: سه‌گانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او در دوره پایانی کارش به فیلم‌سازی بیرون از ایران روی آورد که حاصلش فیلم‌هایی مانند کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) بود.

کیارستمی علاوه بر سینما در کارهای دیگر هنری از جمله شعر، عکاسی، چیدمان، موسیقی، طراحی گرافیک، طراحی و نقاشی نیز فعال بود. او را باید در زمرهٔ سینماگران موسوم به موج نوی سینما در ایران و همتای سهراب شهیدثالث و پرویز کیمیاوی به‌شمار آورد. سادگی، استفاده از کودکان به عنوان نقش اول و قهرمان داستان، سبک مستندگونه، بهره‌گیری از فضاهای روستایی، حذف کارگردان، شاعرانگی و نیز مکالمهٔ شخصیت‌ها در سواری برخی از ویژگی‌های فیلم‌های کیارستمی است.

 

کد خبر : 21223 ساعت خبر : 7:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21223
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات