فیلم‌های کیارستمی را در خانه هنرمندان ببینید

فیلم‌های کیارستمی را در خانه هنرمندان ببینید

فیلم‌های عباس کیارستمی با همکاری خانه هنرمندان ایران، خانه سینما و گروه «هنر و تجربه» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با همکاری خانه هنرمندان ایران، خانه سینما و گروه «هنر و تجربه» فیلم‌های عباس کیارستمی از ۲۳ تا ۲۶ تیر در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

فیلم‌های کیارستمی را در خانه هنرمندان ببینید

کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در عرصه سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به سه‌گانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) و کپی برابر اصل (۲۰۱۰) اشاره کرد.

عبّاس کیارستمی (زاده ۱ تیر ۱۳۱۹ تهران – درگذشته ۱۴ تیر ۱۳۹۵ پاریسکارگردان، فیلمنامه‌نویس، تدوین‌گر، عکاس، تهیه‌کننده، گرافیست و کارگردان هنری بین‌المللی، همچنین نویسنده و نقاش ایرانی بود

او فیلم‌سازی تأثیرگذار در سینمای جهان به‌شمار می‌آید، و آثار وی با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوال‌ها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبه‌رو شده‌است.

کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در کارِ سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. از مهم‌ترین کارهایش می‌توان به: سه‌گانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او در دوره پایانی کارش به فیلم‌سازی بیرون از ایران روی آورد که حاصلش فیلم‌هایی مانند کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) بود.

پایان پیام

کد خبر : 21412 ساعت خبر : 2:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21412
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات