کتاب‌خوانی چیستا یثربی در محفل اتفاق ترانه

چیستا یثربی، نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر، در محفل «اتفاق ترانه» ۵ تیرماه به معرفی کتاب می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در تازه‌ترین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» که روز شنبه پنجم تیر‌ماه، در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود، چیستا یثربی و حسین غیاثی به عنوان میهمان ویژه حضور می‌یابند.

حسین غیاثی متولد ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ در راور کرمان  شاعر و ترانه‌سرای ایرانی است. وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی نساجی در مقطع کارشناسی و رشته ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد است. او اولین مجموعه شعر خود را در سال ۱۳۸۸ و با نام «آدم فرشته» منتشر ساخت و پس از آن همکاری‌های متعددی با هنرمندان پاپ فارسی داشته که از آن‌ها می‌توان به ترانه‌های مسافر، طاقت بیار، سلام، خداحافظ نگو با صدای فریدون آسرایی و خوشبختم با صدای شهاب رمضان اشاره کرد.

چیستا یثربی متولد ۱۳۴۷ از تهران است. دکترای خود را در زمینه روان‌شناسی تربیتی از کانادا و همچنین فوق لیسانس و لیسانس روان‌شناسی‌اش را از دانشگاه الزهرا گرفت. وی تا به حال جوایز متعددی را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده است. یثربی بارها داور داخلی یا خارجی تئاتر، سینما و کتاب بوده و اجراهای مختلفی را در خارج از کشورداشته است. در سال ۱۳۸۹ نمایش «جنایت و مکافات» را براساس رمان «جنایت و مکافات» در جشنواره کلاسیک های روسیه در مسکو اجرا کرد که این نمایش در این جشنواره در سه رشته نامزد شد و موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند.

گفتنی است یکی از دغدغه های اصلی برنامه «اتفاق ترانه» ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بین اهالی ادبیات است و برای نیل به این هدف، از حضور چهره های سرشناس هنری و ادبی بهره می گیرد تا این هنرمندان، تازه ترین کتاب های مورد مطالعه خود را به علاقه‌مندان شعر و ادبیات معرفی نمایند.

یازدهمین محفل شعر و موسیقی «اتفاق ترانه» به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه پنجم تیرماه ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

پایان پیامَ

کد خبر : 20605 ساعت خبر : 1:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20605
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات