لایحه کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا تقدیم مجلس شد

لایحه کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا تقدیم مجلس شد

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری لایحه «تصویب اصلاحات ضمایم کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها ۱۹۳۷ (مارپل ۱۹۷۳. ۷۸) – مصوب ۱۳۸۰- و الحاقات و اصلاحات بعدی آن (موضوع قطعنامه‌های شماره (۶۶) ۲۴۶، (۶۶) ۲۴۷، (۶۷) ۲۵۶، (۶۷) ۲۵۷، (۶۷) ۲۵۸، (۶۸) ۲۶۶ و (۲۸) ۱۰۷۰ الف)» را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی‌ها در سال ۱۹۷۳ میلادی با برگزاری کنفرانس بین‌المللی آلودگی دریا توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی به تصویب رسید. این کنوانسیون که بعدا توسط پروتکل ۱۹۷۸ اصلاح و به طور اختصار تحت عنوان «مارپل ۱۹۷۳. ۷۸» از آن یاد می‌شود، شامل مقررات و ویژگی‌های کاربردی مهمی در خصوص ساختمان کشتی‌ها، بنادر و تجهیزات آن‌ها به منظور جلوگیری از آلودگی دریا می‌باشد.

دولت جمهوری اسلامی ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۸۷ به ترتیب به کنوانسیون بین‌المللی یاد شده و شش ضمیمه آن ملحق شده است که اخیرا ضمایم کنوانسیون یادشده مجددا مورد اصلاح قرار گرفته است. لذا در اجرای اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این لایحه برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

چهلمین نشست کمیته میراث فرهنگی یونسکو امروز ۲۷ تیرماه با بررسی تعدادی محدودی از پرونده‌های ثبت که دقایقی پیش در محل همایش‌های شهر استانبول آغاز شد به کار خود پایان خواهد داد. این نشست روز گذشته به دلیل کودتای سیاسی و شرایط ناآرام تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده بود.

کد خبر : 21775 ساعت خبر : 1:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21775
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات