محیط‌بان دنا به گلوله بسته شد

شامگاه شنبه یکی دیگر از محیط‌بان پارک ملی دنا توسط شکارچیان در ارتفاعات دنا به گلوله بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیداسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد در این‌باره گفت: شامگاه شنبه جواد عمادی محیط‌‌بان پارک ملی دنا در ارتفاعات خفر در ضلع شمالی پارک مورد اصابت تیر مستقیم شکارچیان قرار گرفت.

هاشمی اافزود: در این درگیری این محیط‌بان ضلع شمالی پارک ملی دنا از ناحیه بازوی دست چپ مورد اصابت تیر کلاشینکف قرار گرفت و زخمی شد.

وی گفت: در برخورد محیط‌بانان با شکارچیان متاسفانه این عده متخلف وقتی با اقدام قانونی محیط‌بانان روبه‌رو می‌شوند محیط‌بان جواد عمادی را مورد هدف گلوله مستقیم قرار می‌دهند که از ناحیه آرنج راست مصدوم می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه به خیر گذشت است تصریح کرد: این محیط‌بان توسط دیگر محیط‌بانان به بیمارستان شهرستان سمیرم اعزام شده است و حال عمومی وی رو به بهبود است.

یکی از شکارچیان ضارب محیط‌بان دنا دستگیر شد

بنابراین گزارش، سیداسداله هاشمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهکیلویه و بویراحمد، در خصوص آخرین وضعیت محیط‌بان دنا که شامگاه شنبه مورد اصابت گلوله شکارچیان متخلف قرار گرفت، اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت عمومی وی مطلوب است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون محیط‌بان مصدوم در بیمارستان سمیرم به سر می‌برد، گفت: جوا د عمادی، به علت کمبود امکانات برای عمل جراحی به شهرضا یا یاسوج اعزام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهکیلویه و بویراحمد در خصوص شکارچیانی که عامل این اتفاق بودند، تصریح کرد: یکی از چهار شکارچی مقصر با همکاری نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شده است.

گفتنی است، شامگاه شنبه محیط‌بان دنا در پی انجام مأموریت و درگیری با چهار شکارچی متخلف مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به همت یکی از همکارانش به بیمارستان سمیرم منتقل شده است.

جواد عمادی محیط‌بان پارک ملی دنا در ارتفاعات خفر در ضلع شمالی منطقه حفاظت‌شده دنا مورد اصابت تیر مستقیم شکارچیان قرار گرفت. در این درگیری محیط‌بان ضلع شمالی پارک ملی دنا از ناحیه بازوی دست چپ مورد اصابت تیر کلاشینکف قرار گرفته و زخمی شد.

عمادی دومین محیط‌بان دنا و پنجمین محیط‌بان کشور است که طی یک ماه اخیر مورد اصابت تیراسلحه شکارچیان قرار گرفته است.

پایان پیام

کد خبر : 21301 ساعت خبر : 1:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21301
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات