مسئولان نگذارند کودتای ترکیه بر کیش تاثیر بگذارد

وقتی در ترکیه کودتا شد ما ۱۰هزار هم‌وطن در ترکیه داشتیم. از دیروز همین طور هواپیمای خالی از ایران به سمت ترکیه می‌رود تا گردشگران ایرانی را به دامان وطن برگرداند. البته برخی گزارش‌ها حکایت از پافشاری ایرانی‌ها برای ماندن در ترکیه دارد. یک گردشگر که نمی‌خواست نامش فاش شود و نمی‌خواست به وطن برگردد گفت: ما یک روز قبل از کودتا وارد آنتالیا شدیم و قرار بود ده روز بمانیم اما حالا به‌زور می‌خواهند ما را برگردانند. ما در آنتالیا اصلا نفهمیدیم کودتا شده و هنگام کودتا مشغول لذت بردن از طبیعت منطقه بودیم.
یک راهنمای گردشگری هم گفت: به نظر من دولت نباید سخت بگیرد چون اوضاع در آنتالیا آرام است و زشت است که این طوری با هم‌وطنان‌مان برخورد شود. ما ایرانی‌ها بسیار مردم بافرهنگی هستیم و شما هرگز یک ایرانی را نمی‌بینید در ساحل ترکیه آشغال بریزد. آشغالی هم اگر در ساحل باشد ایرانی روی هوا جمعش می‌کند.
یک خانم چهل‌ساله ساکن کرج که در فرودگاه بست نشسته بود به خبرنگار ما گفت: پسرم از کانادا، دخترم از آمریکا، برادرم از استرالیا، پدرم از انگلستان، مادرم از فرانسه و شوهرم از اتریش آمده‌اند ترکیه تا آنها را ببینم اما دولت نمی‌گذارد بروم.
یک شهروند ایرانی- آنالیایی هم به نظامیان و دولت ترکیه هشدار داد و گفت: اگر کودتا در عید نوروز رخ داده بود الان هم کودتا سقوط کرده بود و هم دولت و کشور در اختیار شبه‌نظامیان ایرانی بود. این شهروند هشدار داد اگر چنین چیزی در هنگام برگزاری کنسرت‌های نوروزی در ترکیه رخ بدهد باعث اتفاقات غیرقابل جبرانی در منطقه خواهد شد. این شهروند از همه جناح‌های سیاسی در ترکیه خواست در هر حال مانع عشق‌وحال ایرانی‌ها در ترکیه نشوند.
یک مسئول هم که نخواست مسئولیتش فاش شود از دولت درخواست کرد هر چه زودتر به مسافران ترکیه اجازه پرواز بدهد چون بیم آن می‌رود مسافران بر اثر معطلی عصبانی بشوند و بخواهند در کشور همان کاری را بکنند که در ترکیه می‌کنند. این مسئول هم هشدار داد که نباید بگذاریم مردم اعمال ترکیه را به کیش و انزلی منتقل کنند و مثلا در خیابان‌ها شلوارک بپوشند. این مسئول به همین یک مثال بسنده کرد.
باقی بقای‌تان

پایان پیام

رضا ساکی – خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

کد خبر : 21802 ساعت خبر : 3:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21802
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات