نظام بانکی به کمک توسعه گردشگری می‌آید

رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری در اشتغال‌آفرینی، فقرزدایی و توسعه اقتصادی بر گسترش زمینه‌های همکاری میان نظام بانکی و این سازمان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ولی‌اله سیف در این دیدار که امروز برگزار شد با اشاره به موقعیت استثنایی کشور در حوزه گردشگری و اهمیت آن در توسعه کشور گفت: بانک مرکزی برای صنعت گردشگری کشور اولویت خاصی قائل است و آمادگی دارد در بخشنامه‌ای که اخیراً در رابطه با ارائه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط به شبکه بانکی ابلاغ کرده تا جایی که می‌تواند یاری رسان این صنعت باشد.

رییس کل بانک مرکزی در مورد گسترش روابط بین‌المللی و تأثیر آن بر صنعت گردشگری کشور، گفت: گسترش تعاملات بین‌المللی پس از برجام زمینه حضور بیشتر گردشگران خارجی را در کشور فراهم کرده و لازم است به زیرساخت و بناهای مورد نیاز صنعت گردشگری در کشور توجه ویژه‌ای شود.

سیف یکی از ظرفیت‌های جدید اقتصاد ایران برای سرمایه‌گذاری را صنعت گردشگری دانست و گفت: در حال حاضر با توجه به ظرفیت‌های وسیع تاریخی، فرهنگی و طبیعی، کشور ایران می‌تواند به عنوان قطب گردشگری در خاورمیانه و آسیا باشد و توجه به این حوزه، از ضرورت‌های اصلی است.

در این جلسه مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز ضمن ارائه توضیحاتی در مورد رتبه گردشگری ایران در سطح جهانی و برخورداری ایران از استانداردهای بین‌المللی گردشگری پیشنهاد کرد جلسات بیشتر با حضور مدیران عامل بانک‌ها برگزار شود تا زمینه همکاری و حمایت نظام بانکی از صنعت گردشگری و صنایع دستی بیش از پیش فراهم شود.

سلطانی‌فر، صنعت گردشگری را به عنوان یکی از پر درآمدترین بخش‌های اقتصادی در دنیا مطرح کرد و افزود: طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، صنعت گردشگری عامل اصلی احیای اقتصاد جهانی شناخته می‌شود به‌طوری که یکی از مهمترین زمینه‌سازان برای ایجاد شغل، کاهش فقر، حفاظت از محیط زیست و ایجاد صلح و تعاملات میان فرهنگ‌های مختلف است.

کد خبر : 20528 ساعت خبر : 10:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20528
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات