کاهش جمعیت سهره‌های لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اصغر بلکی‌وند رئیس محیط زیست الیگودرز گفت: در تاریخ ۸/۴/۹۵ در پی گزارشات واصله، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری نیروی انتظامی شهرستان اقدام به توقیف یک دستگاه خودرو سواری به دلیل همراه داشتن چندین قطعه سهره وحشی به همراه آلات و ادوات پرنده‌گیری نظیر تور سهره‌گیری، ۵ عدد قفس و … نمودند.

از متخلف ۹ قطعه سهره کشف شد که در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی گردیدند. پرونده متخلف پس از پرداخت جریمه به دادسرا ارجاع و در نوبت رسیدگی قرار دارد. لازم به ذکر است جریمه هر قطعه سهره مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال می‌باشد

متاسفانه با توجه به صید بی‌رویه این پرنده در سال‌های اخیر، جمعیت این گونه به شدت در زیستگاه‌های طبیعی استان کاهش پیدا کرده است.

امید است کلیه عزیزان ما را در حفاظت از این‌گونه و گونه‌های دیگر یاری دهند. عزیزان طبیعت‌دوست می‌توانند در صورت برخورد با این گونه موارد در طبیعت با سامانه رایگان ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

 پایان پیام

سهره

سِهرِه یا فنچ (به انگلیسی: Finch) خانواده‌ای از پرندگانی دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقاری کوتاه، مخروطی و قوی، و پر و بالی رنگارنگ است. در فصل بهار و تابستان به‌صورت تک یا جفت یا والدین به همراه جوجه‌ها، در خارج از فصل زاد و ولد در فصل پاییز و زمستان به‌صورت دسته‌جمعی به سر می‌برند. نر و ماده تقریباً هم‌شکل هستند، به صورتی که رنگ پرهای جنس نر تنوع و جلای بیشتری دارد.

فنچ راه‌راه (گورخری)
سهره بال‌سرخ
سهره جنگلی
سهره دمگاه‌زرد
سهره دمگاه‌سفید
سهره زرد
سهره سبز
سهره سرخ‌پیشانی
سهره سرسیاه
سهره سیاه
سهره سینه‌سرخ
سهره کوهی
سهره گلی
سهره معمولی
سهره مغولی
سهره نوک‌بزرگ
فنچ آوازه‌خوان
فنچ بلوطی
فنچ بنگالی
فنچ جاوه
فنچ چاشنی
فنچ راه‌راه (گورخری)
فنچ سرخ زیبا
فنچ طوطی‌وار آبی‌رخ
فنچ کشیش آفریقایی
فنچ گلدین
فنچ مونیای سر سفید
فنچ مونیای ملوکان
فنچ نواری (مانکین دمگاه سفید، فنچ دُم‌سوزنی، فنچ بنگالی وحشی، فنچ پشت‌سفید)

کد خبر : 20973 ساعت خبر : 10:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20973
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات