کاهش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد از هفته آینده

مهندس بازوند استاندار لرستان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان،  بیان کرد: در کمیته عمران و امور زیربنایی ۲۷ دستگاه اجرایی عضو هستند که مجموعاً ۳۱۵ پروژه را در دست اجرا دارند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، وی اضافه کرد: این پروژه‌ها تا پایان خرداد ۹۶ به بهره‌برداری خواهند رسید. برای همین مقرر شده در صورت تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسیدن آنها در هر زمانی که بود افتتاح شوند و منتظر آمدن هفته دولت و دهه فجر نباشیم.

بازوند یادآور شد: در تیرماه امسال ۴۵ پروژه توسط این دستگاه‌ها طی زمان‌بندی انجام شده به بهره‌برداری خواهند رسید و دستگاه‌ها مکلفند طبق زمان‌بندی تعیین شده پیش روند.

استاندار لرستان همچنین از کاهش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد از هفته آینده خبر داد.

مهندس هوشنگ بازوند در جلسه اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: فرودگاه از هفته آینده طرح آسفالت و افزایش مقاومت باند آن آغاز می‌شود و به احتمال زیاد تا سه ماه آینده پروازهای بعدازظهر و مشهد تعطیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: باند به طول چهار کیلومتر ۱۳ تا ۱۴ سانتی‌متر افزایش ضخامت داده می‌شود تا به ۷۰ سانتی‌متر برسد و امکان نشستن هواپیمای پهن پیکر فراهم آید.

بازوند در ادامه به بودجه ۹۵ اشاره کرد و افزود: در بودجه ۹۵ حدود ۲۰۰ میلیون دلار تسهیلات برای بحث شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده که دانشگاه‌ها باید تمام سعی خود را برای جذب سهم استان به کار گیرند.

استاندار لرستان ادامه داد: با توجه به اینکه ۴۸ پروژه سطح استانی پیگیری شده، برش سطح استانی آنها مشخص شود.

وی گفت: یکی از پروژه‌ها شامل ۱۹۲ واحد صنعتی است که باید احیاء شوند و  در یک مدت زمان معین توزیع شهرستانی آنها مشخص شود.

بازوند با بیان برنامه زمان‌بندی بهره‌برداری از پروژه‌ها از تیرماه جاری، ادامه داد: لیست توزیع و برنامه‌ریزی این پروژه‌ها در  اختیار صدا و سیما قرار گیرد تا در موعد مقرر اعلام شوند و شورای نظارتی نیز ناظر بر رون اجرایی شدن انها باشند.

استاندار لرستان یکی از رویکردهای اقتصاد مقاومتی را مبازره با فساد و رانت خواری عنوان کرد و گفت: سودجویانی که بخواهند از این موضوع سواستفاده کنند با انها برخورد خواهد شد و به منظور نظارت دقیق‌تر؛ ماهیانه روند پیشرفت برنامه‌ها به تهران گزارش می‌شود.

بازوند به تأمین خوراک پتروشیمی نیز اشاره کرد و افزود: روند پیشرفت آن خوب است و به صورت مطلوبی پیگیری می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 20852 ساعت خبر : 1:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20852
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات