کمیته ملی آموزش کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد

کمیته ملی آموزش کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد

ششمین جلسه کمیته ملی آموزش کمیسیون ملی یونسکودر ایران با حضور دکتر سعداله نصیری قیداری، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکودر ایران، دکتر مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و دکتر محدثه محب حسینی، رئیس بخش آموزش این کمیسیون ومدیران و معاونان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری گلونی در این نشست، دکتر نصیری قیداری با تاکید بر اهمیت نقش کمیته‌های ملی آموزش و آموزش عالی کمیسیون ملی یونسکو و نقش آن‌ها در تدوین سند ملی آموزش ۲۰۳۰، به کنفرانس بین منطقه‌ای این کمیسیون‌های اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف این کنفرانس، تبیین نقش کمیسیون‌های ملی در اجرای دستور کار آموزش ۲۰۳۰ بوده است و در این کنفرانس، آموزش ۲۰۳۰ که هدف چهارم دستور کار توسعه پایدار است به عنوان مبنای تحقق سایر اهداف توسعه پایدار معرفی شد.
وی در ادامه، بر نقش کلیه وزارتخانه‌های ذیربط در تدوین سند آموزش ۲۰۳۰ تاکید کرد و افزود : این سند متعلق به کلیه وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط است و همه آن‌ها باید در تدوین سند آموزش ۲۰۳۰ و اجرای آن مشارکت داشته باشند.

کمیته ملی آموزش کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد

سپس اعضای جلسه در خصوص پانل نقش آموزش مداوم مهارتی در تحقق اهداف توسعه پایدار به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و پیشنهاد شد که در این پانل با توجه به اهمیت نقش آموزش‌های رسمی در توسعه مهارت‌ها، از سازمان‌های رسمی مرتبط نظیر موسسه کار و تامین اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی نیز دعوت شود.
در پایان این نشست، دکتر محب حسینی رئیس بخش آموزش کمیسیون ملی یونسکو در ایران در خصوص کنفرانس بین‌المللی پیشگیری از خشونت و افراط ‌گرایی از طریق آموزش که قرار است در ماه سپتامبر در دهلی نو برگزار شود، توضیحاتی ارائه کرد و بر ضرورت اهمیت حضور هدفمند جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس بین‌المللی تاکید کرد و دو نماینده از کشورمان برای شرکت در این کنفرانس پیشنهاد شدند.
گفتنی است دکترعلی عباسپور تهرانی فرد، استاد دانشگاه صنعتی شریف ، ، مهندس محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ودکتر محمدرضا سپهری، رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی نیز در این نشست حضور داشتند.

کد خبر : 21728 ساعت خبر : 1:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21728
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات