کنسرت گروه موسیقی نیستان برگزار می‌شود

کنسرت موسیقی سنتی «نیستان» به سرپرستی «کورش متین» یکم مرداد ماه ساعت ۲۱ در «تالار رودکی» میزبان مخاطبان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گروه «نیستان» به سرپرستی «کورش متین» و خوانندگی «مصطفی حامدی» و «مهسا مرادی» اجرا خواهد شد. این اجرا شامل دو بخش است. بخش اول با اجرای موسیقی بی‌کلام که شامل تکنوازی سنتور (کورش متین) و دو نوازی کمانچه و تمبک (فرشاد صارمی و مسعود براره) است اجرا می‌شود.

در بخش دوم شاهد اجرای آثاری بر روی اشعار خیام، مولوی، حافظ، حمید ادیب در دستگاه شور، دستگاه نوا، آواز بیات ترک و دشتی می‌پردازد.

در این اجرا هنرمندانی از جمله فرشاد صارمی (کمانچه) مسعود براره (تمبک) حسین مکانیکی (نی) شاهین صفایی (تار) مرجان اآل خمیس (کمانچه) حامد زند (سه تار و دف) نازنین تن ساز (عود) آفرین آگاه (سنتور باس) پارمیس رحمانی (قیچک آلتو) و کورش متین (سنتور) گروه را همراهی می‌کنند.

موسیقی سنتی «نیستان» جمعه ۱ مرداد ماه ساعت ۲۱ در «تالار رودکی» برگزار می‌شود.

تالار وحدت

تالار وحدت که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، تالار رودکی نام داشت، در تاریخ ۳ آبان ۱۳۴۶ توسط محمد رضا شاه پهلوی و فرح پهلوی گشوده شد و در تهران، خیابان حافظ، خیابان محمد حسین شهریار (دکتر ارفع سابق) قرار دارد. این تالار چندمنظوره برای اجرای نمایش‌های باله، اپرا و کنسرت‌های موسیقی ایرانی و اروپایی به ابتکار شهبانو فرح پهلوی ساخته شد. در روز افتتاح سیمین غانم سمفونی مرد من را اجرا کرد.

این تالار به نام شاعر پرآوازه ایران قرن سوم هجری رودکی نامیده شد. تالار رودکی در خارج از ایران به نام Tehran Roudaki Hall Opera House شناخته می‌شد و سازمان باله ملی ایران نیز تا قبل از برچیدگی در سال ۱۳۵۸ در همین مجموعه فعالیت داشته‌است.

مجموعه تالار رودکی در اصل شامل دو تالار می‌شد. بعد از انقلاب ۵۷ تالار بزرگ‌تر را به تالار وحدت و تالار کوچک‌تر را به تالار رودکی تغییر نام دادند و پس از انقلاب اسلامی در این تالار بیشتر کنسرتهای موسیقی و نمایشهای تئاتر اجرا شده‌است.

کد خبر : 21780 ساعت خبر : 1:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21780
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات