گلونی

آوای تنبور عروج در تالار رودکی طنین‌انداز می‌شود

کنسرت گروه عروج به سرپرستی سیدسیروس رضوی ۲۵ مرداد ماه در تالار رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کنسرت تنبورگروه عروج به سرپرستی و آهنگسازی “سیدسیروس رضوی” به روی صحنه خواهد رفت. در این اجرا سیدسیروس رضوی به همراه حق درست محمد علیپور، محمدصادق فدایی‌فرد و علی حمزه‌ای تنبور می‌نوازند. دیگر هنرمندان نوازنده این گروه: علیرضا اسکندری (آواز) پردیس دهپور، سمیرا تقی‌زاده، صبا ذوالفقاری (دف) سید امیرارسلان رضوی ( تنبک، کوزه، کاخن و بندیر) می‌باشد.

کنسرت گروه عروج دوشنبه ۲۵ مرداد ماه ساعت ۳۰/۲۰ در تالار رودکی به روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ققنوس مراجعه کنند.

تاریخچه تالار رودکی
تالار وحدت که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، تالار رودکی نام داشت، در تاریخ ۳ آبان ۱۳۴۶ توسط محمد رضا شاه پهلوی و فرح پهلوی گشوده شد و در تهران، خیابان حافظ، خیابان محمد حسین شهریار (دکتر ارفع سابق) قرار دارد. این تالار چندمنظوره برای اجرای نمایش‌های باله، اپرا و کنسرت‌های موسیقی ایرانی و اروپایی به ابتکار شهبانو فرح پهلوی ساخته شد. در روز افتتاح سیمین غانم سمفونی مرد من را اجرا کرد.
این تالار به نام شاعر پرآوازه ایران قرن سوم هجری رودکی نامیده شد. تالار رودکی در خارج از ایران به نام Tehran Roudaki Hall Opera House شناخته می‌شد و سازمان باله ملی ایران نیز تا قبل از برچیدگی در سال ۱۳۵۸ در همین مجموعه فعالیت داشته‌است.
مجموعه تالار رودکی در اصل شامل دو تالار می‌شد. بعد از انقلاب ۵۷ تالار بزرگ‌تر را به تالار وحدت و تالار کوچک‌تر را به تالار رودکی تغییر نام دادند و پس از انقلاب اسلامی در این تالار بیشتر کنسرتهای موسیقی و نمایشهای تئاتر اجرا شده‌است.

 پایان پیام

خروج از نسخه موبایل