گلونی

انتشار مجدد نشریه یالثارات تخلف کیفری است

انتشار مجدد نشریه یالثارات تخلف کیفری است قوه قضاییه برخورد کند

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد انتشار نشریه لغو مجوز شده یالثارات گفت: تخلف انتشار مجدد نشریه یالثارات پس از تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات، تخلف کیفری است و باید قوه قضاییه با این نشریه برخورد کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، حسین نوش‌آبادی افزود: پس از لغو مجوز هفته‌نامه یالثارات، دست اندرکاران این نشریه به دادگاه مراجعه و از مسئولان قضایی حکم انتشار موقت گرفته‌اند و امروز (چهارشنبه) نیز براساس حکم قضایی منتشر شده است.

یالثارات از نظر هیئت نظارت بر مطبوعات لغو مجوز است

وی به تصمیم و صدور رأی اعضای هیئت نظارت بر مطبوعات اشاره کرد و گفت: از نظر این هیئت، یالثارات لغو مجوز شده و پرونده این نشریه نیز برای ادامه روند رسیدگی به دادگاه ارجاع شده است.

اقدامات بعدی به شیوه قوه قضاییه برمی‌گردد

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لغو مجوز قبلی و توقیف این نشریه بر اساس مفاد قانون مطبوعات در سال گذشته و رأی جدید هیئت نظارت بر مطبوعات مبنی بر لغو مجوز نشریه تصریح کرد: هرگونه اقدام جدید در خصوص این نشریه به شیوه برخورد قوه قضاییه و دادسرای فرهنگ و رسانه باز می‌گردد.

نوش‌آبادی تاکید کرد: مسئولان قضایی حکم بازگشت و اجازه انتشار موقت دو هفته نامه یالثارات را داده‌اند.

هیئت نظارت بر مطبوعات فرادستگاهی است

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: لغو مجوز قبلی و مجدد این نشریه با تصمیم هیئت نظارت بر مطبوعات که یک نهاد فراقوه‌ای و فرادستگاهی است و با حضور نمایندگان سه قوه و دیگر نمایندگان حاضر در این هیات انجام شده است.

انتشار یالثارات را قانونی نمی‌دانیم

نوش‌آبادی با اشاره به چندین‌بار تخلف نشریه یالثارات و اعلام چندین نوبت تذکر شفاهی و کتبی و همچنین دوبار لغو مجوز و رأی بر توقیف آن تصریح کرد: به عنوان نهاد حاکمیتی انتشار و فعالیت این نشریه را قانونی نمی‌دانیم و همواره بر رأی صادره مبنی بر لغو مجوز آن تاکید داریم.

انتشار نشریه به بهانه اجازه موقت دادگاه

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه انتشار مجدد و موقت این نشریه امروز هم با حکم دادگاه انجام شده، گفت: با توجه به ارائه مجوز موقت یک ماهه مسئولان قضایی در سال گذشته، این مدت تقریباً سه ماه هم از آن گذشته بود اما این نشریه همچنان اقدام به انتشار می‌کرد که این خود نیز جای سئوال دارد.

تصمیم قوه قضاییه گره‌گشاست

نوش‌آبادی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام گرفته و موضع‌گیرهای هیئت نظارت بر مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود قوه محترم قضاییه با تصمیم گیری که در قبال این نشریه می‌کنند، گره گشا این مساله باشند.

نشریه یالثارات چهارشنبه گذشته عکس تعدادی از بازیگران سینمای ایران را که به همراه همسران خود در جشن سینمایی – تلویزیونی «حافظ» شرکت کرده بودند، در کنار عبارتی موهن منتشر کرد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه هفته جاری در پی اقدام یالثارات، از لغو مجوز این نشریه خبر داد.

علیرغم لغو مجوز یالثارات، این نشریه امروز (چهارشنبه) انتشار یافته است.

شانزدهمین جشن سینمایی حافظ روز شنبه دوم تیر ماه در تالار وحدت برگزار شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل