گلونی

سخنگوی شورای صنفی تحریم لانتوری را تکذیب کرد

سخنگوی شورای صنفی تحریم لانتوری را تکذیب کرد

سخنگوی شورای صنفی با اعلام نبود سالن خالی برای اکران «لانتوری» تحریم این فیلم توسط حوزه هنری را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی  در خصوص اکران نشدن فیلم «لانتوری» در سینماهای حوزه هنری گفت: حوزه هنری در سینماهای خود سالن خالی برای اکران این فیلم ندارد.

وی ادامه داد: اما اکران نشدن این فیلم در سالن‌های حوزه هنری ربطی به بحث تحریم آن توسط حوزه هنری ندارد.

شایان ذکر است؛ این خبر در حالی‌ مطرح شده است که فیلم «امکان مینا» که همزمان با «لانتوری» اکران شده، در سینماهای حوزه‌ هنری سالن و سانس نمایش دارد.

پایان پیام

لانتوری

لانتوری فیلمی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم در شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین و سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو در سال ۲۰۱۶ به نمایش درآمد.

لانتوری داستان اسیدپاشی ای را روایت می کند که توسط پسر جوانی به نام «پاشا» که سر دسته باند تبهکارانه ای به نام لانتوری ست انجام می شود. اعضای لانتوری بر اثر آنچه بواسطه ی بی عدالتی های اجتماع تجربه کرده اند، گرد هم آمده اند. لانتوری بن مایه اش افرادی آسیب دیده است که از بطن اجتماع سر بر آورده اند.

این فیلم که سومین فیلم کارنامه هنری رضا درمیشیان است، در جشنواره های داخلی و بین‌المللی متعددی پذیرفته شد و به اکران در آمد و جوایز متعددی را نیز دریافت کرده است. همچنین برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شد و نامزد جوایز بسیاری شد و سرانجام در بخش بهترین صدا موفق به کسب سیمرغ بلورین شد.

پسر جوانی به نام «پاشا» که سر دسته باندیست تبهکارانه به نام لانتوری، عاشق دختر ی به نام مریم می شود. مریم یک روزنامه نگار و کنشگر اجتماعیست. او در جهت کسب رضایت از خانواده هایی فعالیت می کند که در پی از دست دادن نزدیکانشان در پی اجرای حکم قصاص برای مجرمین هستند.

خروج از نسخه موبایل