گلونی

لغو روادید بین ایران و ارمنستان اجرایی شد

ایران و ارمنستان با اعلام آغاز اجرای یک توافق امضا شده امکان سفر متقابل شهروندان دو کشور را بدون روادید فراهم کردند که این اقدام سبب افزایش همکاری‌های گردشگری، تردد آسان بازرگانان، ارتقای سطح روابط اقتصادی و همچنین سرمایه گذاری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سفارت ایران در ارمنستان امروز (شنبه) ۲۳ مرداد ماه اعلام کرد: با توجه به اجرایی‌شدن یادداشت تفاهم بین تهران و ایروان، از این پس شهروندان ایرانی و ارمنستانی برای سفر به کشور مقابل نیاز به روادید ندارند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری پنجم مرداد ماه مصوبه هیئت وزیران مبنی بر مجازشدن برقراری مقررات لغو روادید بین ایران و ارمنستان به شرط عمل متقابل را ابلاغ کرد.

 با تصمیم هیئت وزیران، برقراری مقررات لغو روادید بین ایران و ارمنستان به شرط عمل متقابل مجاز شده بود.

در مصوبه هیات وزیران آمده است: برقراری مقررات لغو روادید برای دارندگان گذرنامه‌های سیاسی، خدمت، عادی و مدارک مسافرتی بازگشت (برگ عبور) بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ارمنستان به شرط عمل متقابل مجاز است.

رَوادید
رَوادید گواهی است که نشان می‌دهد دارنده آن اجازه گذر از، یا ورود به یک کشور را دارد.
روادید معمولاً دارای محدودیت‌هایی برای افراد خارجی است که به خاک یک کشور وارد می‌شوند؛ این محدودیت‌ها شامل زمان ماندن، شمار رفت‌وآمد به خاک آن کشور یا حق کار در کشور مورد نظر است.
روادید بیش‌تر به اجازهٔ ورود به یک کشور مربوط می‌شود. در برخی از کشورها، روادید با اجازه‌نامهٔ رسمی ماندن و اقامت در آن‌ها متفاوت است. در هر مورد، روادید توسط افسر مهاجرت در هنگام ورود تأیید می‌شود و در هر زمان می‌تواند لغو شود.
معمولاً روادید به صورت برچسب یا مُهر بر روی کاغذهای مربوطه در گذرنامه اشخاص، چسبانده یا زده می‌شود.
به‌طور کلی می‌توان روادید را دربردارندهٔ هدف سفر، مدت اقامت و مهلت ورود به کشور مقصد دانست.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل