گلونی

معرفی برگزیدگان مسابقه عکاسی راپورت‌های شبانه دکتر مصدق

معرفی برگزیدگان مسابقه عکاسی راپورت‌های شبانه دکتر مصدق

برگزیدگان مسابقه عکاسی نمایش “راپورت‌های شبانه دکتر مصدق” نوشته و کار اصغر خلیلی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایش “راپورت‌های شبانه دکتر مصدق” نوشته و کار اصغر خلیلی شامگاه جمعه ۲۹ مردادماه با معرفی و تقدیر عکاسان برتر مسابقه عکاسی این اثر به اجراهای عمومی خود پایان داد.

معرفی برگزیدگان مسابقه عکاسی راپورت‌های شبانه دکتر مصدق

بر اساس نظر داوران این مسابقه از عماد دولتی تقدیر شد و مریم قهرمان‌زاده به عنوان نفر برگزیده مورد تقدیر قرار گرفت. داوری این مسابقه را سیامک زمردی مطلق، فرهاد آئیش و ابراهیم حسینی برعهده داشتند.

نمایش “راپورت‌های شبانه دکتر مصدق” برهه‌هایی از زندگی محمد مصدق یکی از معروف‌ترین چهره‌های سیاسی ایران را به تصویر می‌کشد.

 فرهاد آئیش، ایرج راد، خسرو احمدی، رضا بهبودی، رویا میرعلمی، نرگس محمدی، علیرضا آرا، علی نیکزاد، پیمان شیخی، منوچهر علیپور، خسرو امیری، علیرضا زمانی‌نسب، حمیدرضا کاظمی‌پور، نگین ابدالی، یزدان منصوری و تعداد دیگری از هنرمندان تئاتر در این اثر ایفای نقش کردند.

محمد مصدق تولد ۲۹ اردیبهشت ۱۲۵۸ (مطابق با شناسنامه) یا ۲۶ خرداد ۱۲۶۱ (طبق محاسبه برخی مورخین) در سنگلج تهران- درگذشت ۱۴ اسفند ۱۳۴۵ بیمارستان نجمیه تهران در زمان قاجار معروف به میرزا محمد خان مصدق‌السلطنه تا پیش از تصویب قانون منع استفاده از القاب و سپس مشهور به دکتر مصدق، سیاستمدار، حقوقدان، نمایندهٔ هشت دوره مجلس شورای ملی، استاندار، وزیر و دو دوره نخست‌وزیرایران بود. محمد مصدق نخستین ایرانی دارندهٔ مدرک دکترای رشته حقوق است مصدق در زمان انتقال سلطنت از قاجار به پهلوی، اگر چه از حکومت قاجار مأیوس بود با توجه به این که می‌دانست رضا شاه حکومتی برمبنای دیکتاتوری ایجاد می‌کند، با این کار مخالفت کرد و بعد از آن یکی از منتقدین سرسخت رضاشاه بود.

در زمان حکومت رضاشاه، مصدق زندان رفته و مدتی را در تبعید گذرانید. او سلطنت پهلوی را مخلوق سیاست انگلستان می‌دانست.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل