گلونی

پروژه صدای ایتالیا برای ایران در ایستگاه پایانی

پروژه بین‌المللی «صدای ایتالیا برای ایران» در ایستگاه پایانی خود و در آخرین روز حضور ارکستر جوانان جهان در تهران با برگزاری سومین کنسرت مشترک با ارکستر سمفونیک تهران به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سومین و آخرین کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران در قالب پروژه بین‌المللی «صدای ایتالیا برای ایران» شب گذشته در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در آخرین کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران که با رهبری نصیر حیدریان در تالار وحدت برگزار شد، همچون شب‌های قبل در بخش نخست؛ ارکستر جوانان جهان با رهبری نصیر حیدریان راستی، «اورتور اپرای نورما» اثر وینچنتزو بلینی و «سمفونی شماه ۷» شوبرت سی‌مینور ۷۵۹ را برای علاقه‌مندانِ حاضر در تالار وحدت اجرا کردند.

در قسمت دوم این کنسرت نیز که همچون شب‌های قبل به اجرای مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران اختصاص داشت، این دو ارکستر به طور مشترک با رهبری نصیر حیدریان، «سمفونی شماره ۵» در ر مینور اپوس ۱۲۰ اثر روبرت شومان را برای علاقه‌مندان موسیقی کلاسیک نواختند. و بدین ترتیب پروژه بین‌المللی «صدای ایتالیا برای ایران» با برگزاری سه کنسرت با رهبری مشترک با رهبری دامیانو جورانا، نصیر حیدریان و لوریس چکناواریان و همچنین برگزاری چهار کارگاه تخصصی به ایستگاه پایانی رسید.

در آخرین کنسرت مشترک ارکستر جوانان جهان و ارکستر سمفونیک تهران، همانند شب‌های قبل مسئولان و هنرمندانی همچون؛ شهرداد روحانی هبر ارکستر سمفونیک تهران، لوریس چکناریان آهنگساز و موسیقیدان برجسته کشورمان، علی‌اکبر صفی‌پور مدیرعامل بنیاد رودکی، سفرای کشورهای کره‌جنوبی، اتریش و استرالیا در کنار چهره‌های شناخته شده‌ای همچون محمد صادقی، محمد هادی قمیشی، حسین سحرخیز، حسین محب‌اهری، پری ملکی و… به تماشای این کنسرت نشستند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل