پرویز صبری کارگردان سینما درگذشت

پرویز صبری کارگردان سینما پس از تحمل یک دوره بیماری، عصر یکشنبه در بیمارستانی در شهریار دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  وی متولد ۱۳۲۹ تبریز، فارغ‌التحصیل مکانیک از دانشگاه شیراز بود. فعالیت سینمایی را سال ۱۳۶۰ از سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های جنبی او می‌توان به سرودن شعر برای کودک و نوجوان اشاره کرد.

نویسندگی و کارگردانی فیلم‌هایی همچون شنگول و منگول (۱۳۶۸)، عیالوار (۱۳۷۱)، گارد ویژه (۱۳۷۴)، مانی و ندا (۱۳۷۹) و ننه نقلی (۱۳۹۰) در کارنامه صبری به چشم می‌خورد.

وی همچنین در زمینه‌های بازیگری، تهیه‌کنندگی، طراحی صحنه و لباس، شاعری و خوشنویسی آثاری از خود بر جای گذاشته است.

هم اکنون فیلم «ننه نقلی» این هنرمند که در ژانر کودک و نوجوان تولید شده، در حال اکران است.

پایان پیام

پرویز صبری

پرویز صبری نویسنده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار پرویز صبری می‌توان به فعالیت در فیلم مانی و ندا، فیلم ننه نقلی و فیلم شنگول و منگول اشاره کرد.

پرویز صبری کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال ۱۳۶۸ در فیلم شنگول و منگول به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم مانی و ندا، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای پرویز صبری محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون مهدی قبادی، سحر منجزی، نورمحمد گودرزی و افسانه بایگان را تجربه کرد.

پرویز صبری در سال ۱۳۷۹ دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم پرویز صبری در این سال، فعالیت در فیلم مانی و ندا به کارگردانی پرویز صبری محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی پرویز صبری فعالیت در فیلم مانی و ندا بوده است. پرویز صبری سال ۱۳۷۹ فیلم مانی و ندا به عنوان نویسنده فعالیت داشته است که توانست با مهارتش، جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند. پرویز صبری توانست با فعالیت در فیلم مانی و ندا تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگران بزرگ و باتجربه‌ای نظیر امین حیایی، زیبا بروفه، مانی کسراییان و کیهان ملکی توانست سطح کاری او را متحول کند.

پرویز صبری علاوه‌بر فیلم مانی و ندا، سال ۱۳۹۰ در فیلم ننه نقلی نیز فعالیت داشته است. پرویز صبری این‌بار با هنرمندانی چون رابعه اسکویی، احمدرضا اسعدی، رضا عظیمی و اسدالله یکتا همکاری داشت.

کد خبر : 22341 ساعت خبر : 12:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22341
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات