گلونی

گروه ترنج در نیاوران به روی صحنه می‌رود

گروه ترنج در نیاوران به روی صحنه می‌رود

گروه موسیقی ترنج ویژه بانوان روز دوشنبه ١١ مرداد ماه، ساعت ٢١ در سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، گروه موسیقی ترنج با بیش از ٧  سال سابقه هنری و اجراهای متعدد در تهران و شهرستان‌هایی همچون ماهشهر، عسلویه، سیرجان وخارک نخستین تجربه حضور در فرهنگ‌سرای نیاوران را پیش روی خود می‌بیند.

مریم نیک‌بین سرپرست گروه ترنج، با بیان اینکه دراین اجرا سعی شده  گلچینی از قطعات خاطره‌انگیزه  محلی و فولکلور انتخاب شود اظهار داشت: امیدواریم اجرای خوب و جذابی برای مخاطبین داشته باشیم با قطعاتی که بخشی از آنها را  برزو امیری و تعدادی را نیز سونیا نظامی تنظیم کرده‌اند.

 وی افزود: گروه ترنج ١۵ قطعه را، اجرا خواهد کرد، قطعاتی چون کوچه لر، لیلا، رعنا، بارویارو جومه نارنجی‌چو، بی قرار، گل گل، شب مهتاب، بلال بلالم و بیا بریم دشت را اجرا می‌کند، همچنین نغمه اعلامی با ساز سنتور، سونیا نظامی با کمانچه، آنیتا صادقی با ساز تار، سمیرا مهر افشا ومارال خلیلی با سازهای کوبه‌ای تنبک، دف و دایره گروه را همراهی خواهند کرد.

شایان ذکر است، علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت و یا گیشه فرهنگ‌سرای نیاوران مراجعه نمایند.

پایان پیام

فرهنگ‌سرای نیاوران

فرهنگ سرای نیاوران بنایی است که در مجموعه نیاوران در شمال شرقی شهر تهران واقع است. این بنا از نظر طراحی معماری معاصر ایران دارای اهمیت می‌باشد.

پس از انقلاب این فرهنگ سرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد و تنها فرهنگسرای این وزارت خانه است. تا سال ۱۳۶۴ علاوه بر کوشش‌های هنری، فعالیت‌هایش عبارت بودند از: انتشار کتاب، تفسیر و ترجمه قرآن و از سال ۱۳۶۷ پذیرش هنرجویان «مرکز آموزش هنر» از طریق آزمون سراسری وزارت فرهنگ و آموزش عالی آغاز شد که طی سه دوره ۱۸۰ نفر با دریافت گواهینامه در مقطع کاردانی و در رشته‌های نامبرده از مرکز آموزش هنر (فرهنگسرای نیاوران) فارغ‌التحصیل شدند. از سال ۱۳۷۰ فعالیت‌های فرهنگسرا چنین بوده‌است: برگزاری سمینار، کنفرانس، نمایشگاه و …

این فرهنگسرا در خیابان شهید باهنر (نیاوران) روبروی پارک نیاوران قرار دارد.

خروج از نسخه موبایل