آتش‌سوزی جنگل‌های بلوط پلدختر همچنان ادامه دارد

تلاش برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه کرکی پلدختر همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرماندار شهرستان پلدختر گفت: آتش‌سوزی امروز از ساعت ۷ صبح به جان جنگل‌ها و مراتع منطقه کرکی میانکوه غربی پلدختر افتاده است.

نورالدین درمنان افزود: عوامل اطفاء حریق منابع طبیعی، نیروهای محلی و بسیج در تلاش برای مهار آتش‌سوزی هستند.

وی گفت: دود ناشی از این آتش‌سوزی که در کیلومتر ۳۶ آزاد راه پل زال- خرم‌آباد رخ داده و همچنان ادامه دارد، آسمان منطقه را تیره و تار کرده است.

فرماندار پلدختر تصریح کرد: سخت گذربودن، شیب تند، مسیر طولانی، کمبود امکانات، گرمای شدید و وسعت آتش‌سوزی عملیات اطفای حریق را با سختی و دشواری مواجه کرده است.

آقای درمنان گفت: هنوز برآوردی از سطح این آتش‌سوزی در دست نیست.

فرماندار شهرستان پلدختر گفت: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه کرکی پلدختر منشا انسانی دارد و به علت اختلافات محلی رخ داده است.

در محل کنونی خرم‌آباد از دوره ایلامیان شهری با نام خایدالو وجود داشته و شهر شاپورخواست به دستور شاپور دوم بر خرابه‌های آن و در حدود محل کنونی شهر ساخته شده‌است. آثار تاریخی به جای مانده نشان می‌دهد خرم‌آباد یکی از شهرهای مهم غرب ایران در دوره ساسانیان بوده و فلک‌الافلاک یا دژ شاپورخواست از آثار به جای مانده دوره ساسانیان نماد شهر است. خرم‌آباد همچنین یکی از پایتخت‌های هزاراسپیان و آل حسنویه بوده‌است.
جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی متعددی در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارد که از آن جمله می‌توان به فلک‌الافلاک، مناره آجری، پل شاپوری، گرداب سنگی، سنگ نبشته، آرامگاه باباطاهر و دریاچه کیو اشاره کرد به‌طوری‌که این شهر برای نخستین بار در ایران از سوی دفتر منطقه‌ای سازمان ملل به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده‌است.

شهر خرم‌آباد دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای با میزان بارندگی بسیار به ویژه در فصل‌های بهار و زمستان است و از این روی ششمین مرکز استان پربارش در ایران محسوب می‌شود.

کد خبر : 22723 ساعت خبر : 1:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22723
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات