اجرای ارکستر سازهای ملی ایران‌شهر در نیاوران

تازه‌ترین کنسرت ارکستر سازهای ملی ایران شهر ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه در سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار خواهد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ارکستر سازهای ملی ایران شهر” به سرپرستی و آهنگسازی کوروش متین و خوانندگی مصطفی حامدی با اجرای ٨قطعه، قطعاتی چون نوروز اثر حسین علیزاده، لاله بهار از پرویز مشکاتیان، عروس اثر محمد امینی، دیدم صنمی از فرشاد صارمی، دریچه‌ها اثر امیر اسلامی، سوگ از راستین هستی‌پرست و قطعه ایران آباد ازساخته‌های کورش متین برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

کوروش متین در سال ۱۳۵۳ در شهر تهران به دنیا آمد. وی آموزش ساز سنتور و ردیف موسیقی ایرانی را نزد پرویز مشکاتیان، پشنگ کامکار، جلیل عندلیبی، منصور صارمی فرا گرفت و در سال ۱۳۷۴ با تأسیس گروه نیستان گام در وادی فعالیت‌های حرفه‌ای موسیقی گذاشت.

گفتنی است این ارکستر با ٢٢نوازنده هرشب یک اجرا درساعت ٢١ خواهد داشت و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند با مراجعه به سایت ایران کنسرت اقدام نمایند.

پرویز مشکاتیان در سال ۱۳۳۴ در نیشابور به دنیا آمد. او مقدمات موسیقی را از شش سالگی نزد پدرش، حسن مشکاتیان، که استاد سنتورنوازی و آشنا با ویولن و سه‌تار بود، آموخت. وی آموختن موسیقی را در طول تحصیل در زادگاهش، نیشابور پی گرفت و تا پایان دورهٔ متوسطه همچنان در پیشگاه پدر به فراگیری و تمرین مشغول بود. او در سال ۱۳۵۳ وارد دانشکدهٔ هنرهای زیبا در دانشگاه تهران شد و به آموختن ردیف میرزا عبدالله نزد نورعلی برومند و ردیف موسیقی سنتی نزد داریوش صفوت پرداخت.
وی هم‌زمان با آموزش ردیف، مبانی موسیقی ایرانی را نزد اساتیدی چون محمدتقی مسعودیه، مهدی برکشلی، عبدالله دوامی، سعید هرمزی و یوسف فروتن فرا گرفت. او نوازندگی سنتور را در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی به صورت بسیار جدی ادامه داد

پایان پیام

 

کد خبر : 23179 ساعت خبر : 9:06 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23179
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات