اساس کار روزنامه‌نگاری بر مبنای روزنامه‌نگاری محلی است

به گزارش پایگاه خبری گلونی،‌ نشست تخصصی رسانه در هفته فرهنگی اقتصادی لرستان، با حضور سیدفرید قاسمی، امیدعلی مسعوی، حجت‌الله سپهوند و علی‌حیدر امیری برگزار شد. سخنان امیدعلی مسعودی را در این نشست تخصصی در گلونی می‌خوانید:

یکی از مسائل بزرگ مطبوعات، نه‌تنها در استان لرستان، بلکه در سراسر کشور ما اولا مشکل اصلی خودِ روزنامه‌های سراسری است که شما اطلاع دارید بالاخره مشکلات اقتصادی که به‌خصوص دامن بخش خصوصی را گرفته است، از آن طرف هم مباحثی که در مورد اقتصاد خود خبرنگاران داریم، متاسفانه تنگناهای مالی باعث می‌شود که خبرنگار یا در دو روزنامه کار کند یا کارنامه جایی باشد و بعد از یک روزنامه کار کند. این به‌طور کلی و سراسری است.

حالا در مطبوعات محلی و منطقه‌ای، برخلاف کشورهای پیشرفته و اساس کار روزنامه‌نگاری بر مبنای روزنامه‌نگاری محلی و منطقه‌ای است، متاسفانه ما روزنامه‌نگاری محلی و استانی مان خیلی ضعیف و خیلی شکننده است. خوشبختانه دو سال پیش یکی از دانش‌آموزان ما تحقیقی انجام داد در مورد میزان رضایتمندی مردم از روزنامه‌های خرم‌آباد و یک مورد هم در کوهدشت که هر دو شبیه هم بود. یک بخشی‌اش برمی‌گشت به همین مسائل اقتصادی،

بنابراین همیشه مباحث اقتصادی جلوتر از مباحث فرهنگی حرکت می‌کند. یک بخشی‌اش هم برمی‌گشت به خودِ روزنامه‌ها و مجلات ما که آن هم دو حوزه داشت؛ یک حوزه فرم و یک حوزه محتوا که در هر مورد متاسفانه ضعف‌هایی داشتیم؛ البته در طول این دو سالی که کار شده، خب وضع مطبوعات لرستان الحمدلله بهتر شده است. صرفنظر از مباحثی که در مورد تخصص خود روزنامه‌نگاران است که خوشبختانه تعداد خبرنگارهای متخصص ما افزایش پیدا کرده است.

عدم وجود امکانات

ولی در هر حال الان چکار می‌توانیم بکنیم؟ با توجه به این‌که ما الان در یک همایشی حضور پیدا کردیم که بحث توسعه و پیشرفت استان را مطرح می‌کند. من فکر می‌کنم امشب بسیار شب خوبی بود. چند وزیر حضور پیدا کردند، چند نماینده مجلس حضور داشتند. در این‌جا لااقل می‌بایست خبرنگاران ما این‌ها را به صلابه می‌کشیدند که آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت چرا با آن نسبتی که برای اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز امکانات می‌دهید، چرا برای ما نمی‌دهید؟

یا وزیر محترم کار؛ گرچه وزارت کار وظیفه اش ایجاد اشتغال نیست، ولی می‌تواند حمایت کند از بخش‌های تولید. کما این‌که وزیر محترم اقتصاد و دارایی هم همین وضعیت را دارد. خب شما ببینید امشب من یقین دارم که اگر آقای خسروی در وزارت امور اقتصادی و دارایی نبود، آقای تقوی، معاون وزیر هم تشریف نمی‌آورد که به تعریف و تمجید استاد ما بنشیند. ما باید از تعاریف و تمجیدها عبور کنیم و بعنوان صدای مردم لرستان، در محتوا مطالبی را مطرح کنیم که بسترسازی لازم هم برای اقتصاد، هم برای فرهنگ و هم برای مسائل اجتماعی‌مان مطرح شود.

پایان پیام

 

 

کد خبر : 23386 ساعت خبر : 10:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23386
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات