امشب جشن تولد هفده‌ سالگی ۹۰

برنامه «۹۰» استثنائاً امشی – ۲۳ مرداد ماه – ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با توجه به برگزاری ویژه برنامه المپیک ۲۰۱۶ ریو، برنامه «۹۰»، دوشنبه، ۲۵ مرداد جای خود را به پخش مستقیم والیبال ایران – روسیه خواهد داد و امروز، شنبه برنامه «۹۰» کار خود را با بررسی هفته چهارم لیگ برتر آغاز می کند.

همچنین امروز عادل فردوسی‌پور در سالگرد تولد برنامه با پخش آیتم‌هایی خاطره‌انگیز کارنامه کاری هفده سال فعالیت خود و همکارانش را ورق خواهد زد.

اولین قسمت برنامه تلویزیونی «۹۰»، ۲۳ مرداد ماه ۱۳۷۸ از شبکه سه سیما به پخش رسید. این برنامه استثنائاً این هفته شنبه پخش می‌شود و از هفته آینده طبق روال معمول خود، دوشنبه‌ها به روی آنتن خواهد رفت.

فردوسی‌پور
در پایان سال ۱۳۷۳، پس از چندین بار آزمون، به صدا و سیما راه یافت و در ابتدا به گزارش برنامهٔ منتخب ورزشی (برنامه‌ای آرشیوی از شبکهٔ سوم سیما که در نیمه‌شب پخش می‌شود) می‌پرداخت. فردوسی‌پور کم‌کم پیشرفت کرد و توانست بازی‌های بهتری را گزارش کند. او پس از گزارش‌های خوبش در جام جهانی ۱۹۹۸، توانست خود را به همه بشناساند و از آن پس بود که به‌عنوان گزارشگر بازی‌های زنده و مهم انتخاب شد.
در آن زمان که تلفظ نادرست نام‌های خارجی در گزارش‌های فوتبال صدا و سیما زیاد اتفاق می‌افتاد، او از معدود گزارشگران مسلط به زبان انگلیسی بود که نام‌ها را هم غالباً درست تلفظ می‌کرد.
فردوسی‌پور در سال ۱۳۹۷
او در مراسم اهدای توپ طلای فوتبال ایران نیز جایزهٔ بهترین گزارشگر را از افشین قطبی دریافت کرد.
عادل فردوسی‌پور، بنیان‌گذار، مجری و تهیه‌کنندهٔ برنامهٔ ۹۰ است. برنامهٔ ۹۰ نام برنامهٔ زنده‌ای دربارهٔ فوتبال ایران بود که هر هفته از شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد. او همچنین به‌عنوان تهیه‌کنندهٔ برنامهٔ فوتبال ۱۲۰ با شبکهٔ ورزش سیما همکاری داشته‌است. عادل همچنین در تولید برنامه لیگ ۱ از همین شبکه نقش داشته‌است. بعضی از تک گفتارهای او در گزارش‌های فوتبال مثل چقدر خوبیم ما!، جوونم ایران، چه می کنه این بازیکن در بین مردم شایع است.

پایان پیام

کد خبر : 22834 ساعت خبر : 2:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22834
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات