اولین کنسرت بانوان لرستان برگزار می‌شود

پایگاه خبری گلونی – روزنامه لرستان/ ۱۱ مرداد

همراهان همیشگی روزنامه لرستان، امیدوارم حال‌تان خوب باشد که اگر خدای نکرده خوب نیست خبرهای هنری امروز را بخوانید تا حال‌تان خوب شود. اصلا امروز،‌ روز اخبار هنری است. اول هم برویم سراغ اخبار موسیقی. به گزارش روابط عمومی اداره ارشاد لرستان اولین کنسرت بانوان لرستان در یک نوبت روز جمعه ٢٩ مرداد ساعت ١۵ و ٣٠ در فرهنگسرای نیاوران تهران انجام خواهد شد. در این کنسرت که  با همراهی اعضاء گروه موسیقی هرنگ خرم‌آباد برگزار می‌شود؛ نوشین آقایی (سه‌تار و همخوان)، فاطمه حسنوند (تمبک، کوزه)، مرضیه زهتاب (کمانچه. همخوان)، نیلوفر فراشی (دف) و غزل مقدم با (سنتور) هنرنمایی می‌کنند و خواننده نیز “لیلی کاوه” خواهد بود. قیمت بلیت‌ کنسرت ۴٠ هزار تومان بوده و در موسسه ققنوس (تهران) به شماره تلفن ٢٢۶۵۵۴۵٩ و سایت اینترنتی iranconsert.com به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

«ایرج رحمان‌پور» خواننده و نغمه‌پرداز لرستانی همراه با کنسرت گروه موسیقی راهو به سرپرستی «احسان عبدی‌پور» در  دو نوبت در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ٢٠ و ٢١ مرداد ساعت ٢١ و ٣٠ در تالار وحدت   تهران به صحنه می‌روند‌. قیمت بلیت‌های کنسرت از ٣٠ تا ١١٠ هزار تومان بوده و در موسسه ققنوس به شماره تلفن ٢٢۶۶٠۵٩۶‌، موسسه فروغ فلق به شماره تلفن ۶۶٧٠۵١٠١ و سایت اینترنتی iranconsert.com به علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

خبر بعدی خبر راه یافتن اثر هنرمند کوهدشتی به نمایشگاه دوسالانه جهانی «زنبور طلایی» روسیه است. فهرست پذیرفته شدگان بخش نهایی نمایشگاه دوازدهمین دوسالانه زنبور طلایی اعلام شد و در این بین نام «علی آقا حسین‌پور» هنرمند اهل کوهدشت جز ٣٣ طراح ایرانی در این نمایشگاه در بین سایر طراحان منتخب جهانی دیده می‌شود.  این دوسالانه با تائید ICOGRADA و IBCC و توسط آکادمی طراحی گرافیک، مدرسه عالی طراحی گرافیک، کالج هنرهای کاربردی مسکو، کتابخانه ایالتی روسیه و بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر برپا خواهد شد.

گردهمایی هنرمندان استان

امروز مدیر کل حوزه هنری لرستان هم خبر خوبی برای علاقه‌مندان به کاریکاتور داشت. طی خبر مهر وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفتگی در دو بخش کانون‌های شعر و داستان در حوزه هنری لرستان بیان داشت: حوزه هنری لرستان روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته میزبان نویسندگان و شاعران لرستانی بوده که در این گردهمایی هنرمندان استان آثار هنری خود را ارائه داده و در معرض نقد و برررسی قرار می‌دهند. وی با یادآوری اینکه حوزه هنری لرستان امسال به بخش آموزش کاریکاتور تمرکز ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: در این راستا از«آرش فروغی» کاریکاتوریست برجسته استان دعوت شده تا آموزش‌های لازم را به علاقه‌مندان رشته کاریکاتور ارائه دهد. حضور این کاریکاتوریست برجسته می‌تواند به پرورش نسل جدیدی از کاریکاتوریست‌های استان کمک کند تا این افراد بتوانند نماینده‌های شایسته‌ایی در عرصه هنرهای تجسمی برای لرستان باشند.

یک خبر از زلزله امروز در استان لرستان بخوانیم و برویم سراغ اخبار محیط زیست. فارس نوشت امروز زلزله‎‎ای به بزرگی ۳ ریشتر در ساعت ۸ و ۵۴ دقیقه و ۳۸ ثانیه شهر زاغه خرم‌آباد را لرزاند. این زلزله در عرض جغرافیایی ۳۳٫۶۱۸ درجه شمالی و ۴۸٫۶۱۷ درجه شرقی در عمق ۶ کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوست.

به گفته امیرحسین زلقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود،‌ امروز مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با انجام گشت‌های مستمر و پیگیر در حوزه استحفاظی این اداره ضمن پایش محیط‌های طبیعی شهرستان موفق به کشف و ضبط ۵ رشته تور ماهیگیری بزرگ و چند عدد قفس و تور سهره‌گیری از متخلفان صید سهره گردیدند و ۵ قطعه سهره نیز که از متخلفان کشف و ضبط گردیده بودند در طبیعت رها سازی شدند و متخلفان جهت انجام امور قانونی به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 22394 ساعت خبر : 9:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22394
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات