برگزاری نمایشگاه عکس برگ‌هایی از تاریخ مشروطیت

برگزاری نمایشگاه عکس برگ‌هایی از تاریخ مشروطیت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه عکسی با عنوان برگ‌هایی از تاریخ مشروطیت ایران، در محل موزه مشروطه تبریز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مرتضی آبدار با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه که منتخبی از تصاویر کتاب «واقعات اتفاقیه در روزگار» نوشته شیخ محمد مهدی شریف کاشانی است همزمان با روز برگزاری آیین بزرگداشت مشروطیت در موزه مشروطه تبریز افتتاح می‌شود.

وی گفت: کتاب «واقعات اتفاقیه در روزگار» از متون ارزشمند تاریخ‌نگاری دوره مشروطیت به شمار می‌آید که به صورت مصور و در بیان احوال ایرانیان در زمان مشروطه ‌خواهی تا هنگام تاج‌گذاری احمد شاه قاجار و برپایی سومین دوره مجلس شورای ملی نگاشته شده و اسناد و مدارک جالب توجهی از تاریخ آن روزگار را در خود جای داده است.

برگزاری نمایشگاه عکس برگ‌هایی از تاریخ مشروطیت

وی در تشریح این کتاب اظهار کرد: در این نسخه خطی از تصاویر منحصر به فردی استفاده شده که توسط هنرمند عکاسی به نام غلامرضا عکاس گرفته شده و شامل تصاویری از مردانی است که در این کتاب به نام آنها اشاره شده و در بخش مربوطه به متن چسبانده شده است و شاید به جرات بتوان گفت کتاب «واقعات اتفاقیه در روزگار» یگانه نسخه خطی است که با ۶۱۸ عکس به ارائه تصاویر درباره مشروطه پرداخته است. این نسخه خطی در مجموعه کتابخانه و موزه ملی ملک نگهداری می‌شود.

آبدار ادامه داد: در این نمایشگاه، ۲۶ عدد تابلوی عکس از این نسخه خطی روزهای ۱۴ الی ۲۰ مرداد ماه از ساعت ۹ الی ۲۰ در محل موزه مشروطه تبریز در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

گفتنی است نمایشگاه عکس “برگ‌هایی از تاریخ مشروطیت ایران” سومین تجربه همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با “کتابخانه وموزه ملی ملک” طی یک سال اخیر محسوب می‌شود و امور موزه‌های این اداره کل گسترش همکاری در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای با سایر موزه‌های کشور را نیز مدنظر دارد.

پایان پیام

کد خبر : 22419 ساعت خبر : 5:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22419
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات