تا داشته‌های لرستان دیده نشود، پیشرفت ‌نمی‌کنیم

تا داشته‌های لرستان دیده نشود، پیشرفت ‌نمی‌کنیم

هفته فرهنگی لرستان در روز افتتاحیه خود شاهد جمعیت کثیری از مسئولین کشوری و استانی بود . در این میان شاهد تعدادی از هنرمندان و بازیگران بودیم که به دعوت وزارت ارشاد و خانه هنرمندان در این مراسم حضور به عمل آورده بودند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی از جمله هنرمندان این همایش استاد جواد بختیاری (رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان کشور) بود که با حضور خود در این مراسم ابراز خرسندی کرد، و گفت: کارهای فرهنگی ،هنری ،اقتصادی استان‌ها باید در پایتخت معرفی شوند و زمانی این مراسم نمره دارند که این‌گونه همایش‌ها به خوبی برگزار شوند و خروجی مطلوبی برای استان به همراه داشته باشند.

رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان کشور در ادامه گفت: هر چند باراین همایش ها یادآوری شوند بار نقطه عطفی است برای ظرفیت‌های آن استان. مخصوصا استان لرستان با وجود سرمایه‌های گرانبهایش در سایر حوزه‌ها.

تا داشته‌های لرستان دیده نشود، پیشرفت ‌نمی‌کنیم

استاد جواد بختیاری افزود: برگزارکنندگان این مراسم و همایش باشکوه را تحسین می‌کنم به جهت اینکه اگر این داشته‌ها گفته نشوند و دیده نشوند کارهای حال و گذشته استان لرستان معرفی نگردند پیشرفتی در حوزه‌های مختلف نخواهیم داشت.

 استاد جواد بختیاری در پایان از افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی‌اش در روز پنجشنبه واقع در پاسداران خبر داد.

جواد بختیاری (زادهٔ ۱۳۳۵ در بروجرد) از استادان برجسته خوشنویسی و خط نستعلیق معاصر ایران است. او فارغ‌التحصیل رشته الکترونیک از دانشگاه شیراز و نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا تهران است.

بختیاری از استادان طراز اول خوشنویسی کشور است. در سال ۱۳۷۶ برنده جشنواره جهانی خوشنویسی تهران شد.

او در خانواده‌ای اهل ذوق و هنر به دنیا آمد. کودکی و نوجوانی خود را در بروجرد گذراند و با حمایت پدر به فراگیری هنر نقاشی روی آورد. تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه شیراز و با رشته الکترونیک آغاز کرد اما تمایلش به هنر بیش از رشته‌های فنی بود به همین دلیل پس پایان تحصیلات خود در رشته الکترونیک در سال ۱۳۵۷ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در رشته نقاشی و هنرهای تجسمی به تحصیل پرداخت.

بختیاری علی‌رغم تحصیل در رشته نقاشی با دیدن آثار یکی از بزرگان، مجذوب خط نستعلیق شد و به این عرصه وارد شد و مراحل فراگیری خوشنویسی را مشتاقانه و به سرعت پیمود تا موفق به کسب درجه استادی در خط نستعلیق گردید.

بختیاری امروز از استادان طراز اول خوشنویسی کشور است و در خط نستعلیق به دارنده خط طلایی شهرت یافته است که نشان از اعتبار او است.در سال ۱۳۷۶ برنده جشنواره جهانی خوشنویسی تهران شده و ده‌ها نمایشگاه معتبر در ایران، ترکیه، ایتالیا، چین، پاریس و کشورهای دیگر برپا کرده است.آثار خوشنویسی وی در قالب کتاب‌ها و مجموعه‌های مختلف به چاپ رسیده که از میان آنها می‌توان به طربنامه عشق، سخن عشق، شور مستی و کتیبه اشاره کرد.

پایان پیام

گفت‌و‌گو: لردا طولابی

کد خبر : 23071 ساعت خبر : 8:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23071
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات