تغییر نگرش‌ها نتیجه هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان

نشست خبری معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدسعید شاهرخی در ابتدا با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی – اقتصادی استان لرستان در سطحی گسترده تاثیر آن را بر هم‌استانی‌هایی که در تهران حضور دارند و سایر هم‌وطنان عمیق دانست و گفت: «برگزاری چنین برنامه‌ای با این کیفیت و کمیت بالا به‌طور معمول هزینه‌های سرسام‌آوری در پی دارد اما با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط و صرفه‌جویی‌ها این هزینه‌ها کاهش چشمگیری داشت و در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود. همین هزینه‌ها هم به صورت مستقیم از غرفه‌های شرکت‌کننده تامین شد و در همه جا جلوی بریز و بپاش‌های معمول را گرفتیم.»

شاهرخی ضمن تقدیر از ایده مهندس بازوند برای معرفی ظرفیت‌های استان که به‌صورت حضوری یا از طریق رسانه‌ها بازتاب‌های گسترده‌ای داشت، به حضور پررنگ و امیدبخش مقامات عالی‌رتبه اشاره کرد و این همکاری ارزنده را مدیون تدبیر مهندس بازوند دانست که در با فرصت‌طلبی در جلسه هیئت دولت پیگیری‌های لازم را انجام داد و قول مساعدت را از وزیران و شخص رئیس جمهور گرفت.

اولین برنامه برگزاری همایش فرهنگی – هنری

شاهرخی در تشریح طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای هفته فرهنگی – اقتصادی لرستان چهار محور را مورد توجه مسئولان برگزاری اعلام کرد. شاهرخی گفت: «اولین برنامه برگزاری همایش فرهنگی – هنری برای بیان تاریخ و فرهنگ و هنر لرستان بود. صحبت‌های استاندار لرستان و وزیر کشور در معرفی وضعیت کنونی استان حائز اهمیت بود. همچنین سخنرانی عمیق، مطالعه شده و تاثیرگذار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای جنتی که به‌صورت‌های مختلف ثبت و ضبط شده است و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

در ادامه شاهرخی حضور مسئولان و سرمایه‌گذاران در کنار هم را هدف دیگر برگزارکنندگان معرفی کرد و این اتفاق را در توسعه استان و جذب سرمایه‌گذار خجسته دانست. اتفاقی که به‌طور معمول خیلی سخت و پراکنده رخ می‌دهد. معاون استاندار لرستان نمایشگاه دستاوردها و توانایی‌های استان را سومین محور مورد توجه برشمرد و از استقبال قابل ملاحظه‌ای که از این نمایشگاه صورت گرفته است ابراز رضایت کرد. البته او این نمایشگاه را با بازار محصولات استان متفاوت دانست و چنین بازاری را به فرصتی دیگر موکول کرد.

چهارمین و چشمگیرترین برنامه که توسط معاونت سیاسی امنیتی استان لرستان اعلام شد ارتباط مردم و هنرمندان در فضایی شاد و همدلی همه اقشار در کنار هم بود. شاهرخی گفت: «همکاری هنرمندان صمیمانه و دلسوزانه بود و برخورد رو در روی آنان با مردم در جذب مراجعان و بازدیدکنندگان بیشترین نقش را داشت. تا جایی که در آمفی‌تئاتر روباز برای اجرای موسیقی در یک نوبت حدود شش هزار نفر جمع شده بودند که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.»

کم کاری برخی مدیران

شاهرخی با قبول ضعف‌هایی که در برگزاری وجود داشت مانند اطلاع‌رسانی و خدمات به مراجعه‌کنندگان، مسئولان را معتقد به اتفاقاتی از این دست عنوان و ابراز امیدواری کرد که در برنامه‌های مشابهی که حتما در سال‌های بعد برگزار می‌شود این کاستی‌ها جبران و همه چیز به سمت ایده‌آل خود نزدیک‌تر شود. شاهرخی همه اقشار، حتی مخالفان دولت را در چنین برنامه‌هایی سهیم دانست و از همه دعوت کرد که با هر ظرفیت و توان و استعادادی که دارند فرصت را غنیمت بشمارند و گوشه‌ای از کار را بگیرند. همچنان که در همین امسال هم مدیرانی که کم‌کاری کردند از راه‌های مختلف شناسایی شده‌اند و از همین روزها برای پاسخگویی فراخوانده می‌شوند.

شاهرخی در پایان از همه آنان که حضور داشتند، نمایندگان مردم تهران و لرستان، اعضای شورای شهر تهران، مقامات استان از جمله فرمانداری و مقامات ارشد کشوری و لشکری قدردانی و از شهرام گیل‌آبادی که با اثرگذاری خود در شهرداری تهران مشکلات زیادی را از سر راه برداشت تشکر کرد.

پایان پیام

گزارش‌گر: پدرام پاشائیان

 

کد خبر : 23283 ساعت خبر : 5:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23283
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات