جای خالی گروه کر در موسیقی لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرزاد امیدی یکی از هنرمندان لرستانی است که اواخر سال گذشته مجوز تشکیل اولین گروه کُر استان را گرفته ولی متاسفانه هنوز موفق به انجام این کار نشده است.

به همین بهانه با این هنرمند گفت‌و‌گویی داشتیم. امیدی در این‌باره به خبرنگار گلونی گفت:
«من اصالتا درودی هستم. فعالیت هنری در ضمینه گروه کُر و آوازی جمعی خودم را از سال ۹۰ در گرگان شروع کردم. با تلاش و علاقه‌ای که در این زمینه داشتم توانستم در سال ۹۳ عضو گروه آوازی تهران شوم که معتبرترین گروه موسیقی کشور است و تنها گروه ایرانی که در رتبه‌بندی جهانی اسمش هست.

این گروه، ماه گذشته در مسابقات جهانی گروه‌های کُر در کشور روسیه در سه بخش موسیقی مذهبی، موسیقی معاصر و موسیقی جز سه مدال نقره گرفت. پس از بازگشت استقبال خوبی از اعضای این گروه در شهرستان‌های مختلف شد و رسانه‌های هر استان که عضوی در این گروه داشتند در انتشار این خبر کمک کردند ولی متاسفانه در استان ما،‌لرستان، نه تنها استقبالی صورت نگرفت،‌ خبری هم از این اتفاق در رسانه‌ها منتشر نشد که بسیار بنده را دلسرد کرد.

لرستان پیشینه موسیقی بسیار پرباری دارد. الان خیلی از استان‌ها گروه کُر دارند ولی متاسفانه این اتفاق هنوز در لرستان نیفتاده و چنین گروهی وجود ندارد که اگر هم تا به حال گروه موسیقی بوده همه تک صدایی بوده‌اند. همین موضوع سبب شد که بنده به فکر تشکیل این گروه در لرستان بیفتم. خوشبختانه موفق شدم اواخر سال گذشته مجوز را بگیرم. اما این تازه آغاز ماجرا بود.

من به تنهایی این کار را شروع کردم و می‌خواستم پس از اخذ مجوز با انتشار فراخوان عضوگیری کنم. ولی در زمینه تبلیغات هیچ حمایتی از بنده نشد. در واقع در هیچ زمینه‌ای حمایت نشدم. حتی در حد چند بنر در سطح شهر و یا چند آگهی که به علاقه‌مندان اطلاع‌رسانی شود. حمایت اداره ارشاد لرستان هم تنها از هنرمندان خرم‌آباد است و متاسفانه خیلی به شهرستان‌ها اهمیت داده نمی‌شود. راستش با خودم فکر کردم شاید چون من از شهرستان بودم این خبر اصلا دیده نشد. انتظارم این است موضوع تشکیل این گروه رسانه‌ای شود شاید مسئولان در این زمینه به بنده کمک کنند تا گامی در جهت کمک به موسیقی استان برداریم.»

پایان پیام

گفت‌و‌گو از آرشین ساکی

کد خبر : 22501 ساعت خبر : 6:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22501
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

امیدت به خودت و خدای بالای سرت باشه داداشم کسیم اگه قدر تورو ندونه حتما ضرر میکنه.