حضور ده گروه موسیقی در هفته فرهنگی لرستان

حضور ده گروه موسیقی در هفته فرهنگی لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی حجه‌الاسلام حمید‌رضا حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هفته فرهنگی لرستان متفاوت‌تر از سال‌های قبل است .امسال با توان و ظرفیت بالاتری نسبت به دیگر سال‌ها در این راه قدم نهادیم. که امیدواریم با همت تمام مسئولان و دست اندرکاران به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: در این همایش ۴۰ دستگاه و ۷۰ غرفه تدارک دیده شده است. هفته فرهنگی از ۴ بخش تشکیل شده است و توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر یکی از ضروریات است.

حضور ده گروه موسیقی در هفته فرهنگی لرستان

بخش اول که شامل همایش فرهنگی روز افتتاحیه در روز ۲۵ مرداد خواهد بود با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهیختگان و ادیبان و فرهنگیان و صاحب‌نظران و اندیشمندان و… همچنین لرستانی‌های مقیم پایتخت برگزار می شود.

در بخش دوم نیز همایش اقتصادی با هدف جذب سرمایه‌گذاران به استان است که بالغ بر ۴۰۰ نفر از سرمایه‌گذاران در این همایش شرکت دارند. بخش سوم در این همایش نمایشگاه است که در قالب ۷۰ غرفه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

و در نهایت بخش چهارم و آخر بحث فرهنگی هنری این همایش است که در قالب‌های متنوع و مختلف برای عموم مردم برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در بخش فرهنگ‌و‌هنر نیز حدود ده گروه موسیقی دعوت شده‌اند. از جمله هنرنمایی استاد علی‌اکبر شکارچی نوازنده کمانچه ایرانی آهنگساز و استاد موسیقی سنتی و موسیقی لری،

استاد ایرج رحمانپور خواننده و ترانه‌سرای کشور است که دارای آثار نوشتاری و موسیقایی درباره فرهنگ‌وهنر منطقهٔ زاگرس و موسیقی لری است. استاد سیف‌الدین آشتیانی و…که همه روزه شاهد هنرنمایی این گروه‌ها و اساتید تا روز اختتامیه خواهیم بود.

وی هفته فرهنگی لرستان در تهران را یک فرصت برای معرفی ظرفیت‌های استان عنوان کرد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این هفته فرهنگی معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی و …لرستان به مردم است.

پایان پیام

 گفت‌وگو: لردا طولابی

کد خبر : 22989 ساعت خبر : 9:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22989
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات