در خرم‌آباد کنسرت برگزار کنید

در خرم‌آباد کنسرت برگزار کنید

به گزارش پایگاه خبری گلونی دکتر حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری گلونی گفت: یکی از هنرهایی که در طول مدت تاریخ لرستان جزو سبد کالایی مردم لرستان بوده، مسئله موسیقی است. یعنی موسیقی یکی از برجسته‌ترین نمادهای استان لرستان است. اما با توجه به برخی مخالفت‌هایی که در رابطه با موسیقی می‌شود، ما داریم تلاش می‌کنیم که در دو جهت یک خدمتی به موسیقی بکنیم؛ نه فقط به موسیقی لرستان، بلکه به موسیقی کشور و آن این‌که خدمت اول یا قدم اول در راستای خدمت رسانی به موسیقی این است که آن نوع نگاه به موسیقی را عوض کنیم. الان متاسفانه بعضی از افرادی که با موسیقی مخالفت می‌کنند، معمولا نوع نگاه‌شان به موسیقی این است که موسیقی را جزو مسائل ابتذالی به حساب می‌آورند و ما می‌خواهیم این نوع نگاه را عوض کنیم و مثبت به موسیقی کنیم تحت عنوان نگاه عقلانی به موسیقی. همان نگاهی که فارابی به موسیقی داشت، همان نگاهی که ابن‌سینا به موسیقی داشت که موسیقی را جزو علوم عقلی به حساب می‌آوردند. بخشی از علم ریاضیات موسیقی را محسوب می‌کردند و لذا نگاه‌شان به موسیقی، نگاه عقلانی بود.

در خرم‌آباد کنسرت برگزار کنید

اگر ما این کار را بکنیم، خدمت بزرگی به موسیقی کرده‌ایم و این جوابی می‌شود که نوع نگاه منفی به موسیقی دارند. یعنی اگر ما این را جا بیندازیم که موسیقی جزو علوم عقلی است و موسیقی زیرمجموعه علم ریاضی است، بنابراین نوع نگاه‌مان به موسیقی می‌شود نگاه عقلانی و با آن نوع نگاه در تقابل است و قضیه درست می‌شود. یک قدم دیگری که در مورد موسیقی است و باید برداشته شود این است که اساسا مسئله مشروعیت موسیقی الان بسترش فراهم است، یعنی ما بیاییم نگاه شرعی به موسیقی را هم درست کنیم، علاوه بر این‌که نگاه عقلانی را اثبات کنیم، یکی دیگر از کارهایی هم که باید در رابطه با موسیقی کنیم، نگاه شرعی و به تعبیری فراهم کردن بستر مشروعیت موسیقی است که انصافا هستند کسانی هم از علمای حوزه‌های علمیه و هم از دانشگاه‌ها که این نگاه را دارند و این بستر کاملا فراهم است که هم مشروعیت موسیقی و هم عقلانیت موسیقی فراهم شود. اگر این دو بیایند پشتوانه موسیقی قرار بگیرند، یعنی هم مشروعیت، شرع و هم عقل با این دو نگاهی که عرض کردم، آنگاه موسیقی می‌تواند به آن هدفی که دارد که ارتقای بشر است از به تعبیری آن حالات عرفانی بشر را بتواند به کمال برساند، می‌تواند این خدمت را داشته باشد به بشریت.

حجه‌الاسلام حنان درباره فضای برگزاری کنسرت در خرم‌آباد گفت:‌تا به الان این چند سالی که بنده در خدمت اصحاب هنر و فرهنگ استان لرستان هستم، با همتی که بزرگواران دارند، خود استاندار محترم و حمایتی که دارند، نیروهای امنیتی، معاونت محترم سیاسی – امنیتی‌شان، جناب آقای مهندس شاهرخی، فرمانده محترم و با حمایت‌هایی که خود امام جمعه محترم هم دارند، خوشبختانه در استان لرستان ما هیچگونه حاشیه‌ای برای موسیقی نداشته ایم و ان شاءا… هم نخواهیم داشت و من از همه هنرمندان ایرانی دعوت می‌کنم در خرم‌آباد کنسرت برگزار کنند.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

 

کد خبر : 22966 ساعت خبر : 7:07 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22966
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات