دستور پرداخت ۴۰میلیارد تومان برای آزادسازی فلک‌الافلاک

دستور پرداخت ۴۰میلیارد تومان برای آزادسازی فلک‌الافلاک

استاندار لرستان: رئیس‌جمهور در راستای اعتبارات آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک دستور پرداخت حدود ۴۰ میلیارد تومان را صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی هوشنگ بازوند بابیان اینکه در دیدار اخیر با رئیس‌جمهور ۱۰ موضوع مطرح شد اظهار داشت: بحث اشتغال جوانان و رونق تولید، بیکاری  در استان، اقتصاد مقاومتی و اختیاراتی  که لازم است به استاندار در رابطه با  اقتصاد مقاومتی بدهند، آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک، واحدهای تعطیل‌شده و تسهیلات کم‌بهره‌ای که به  این واحدها جهت راه‌اندازی بدهند ازجمله مباحث مطرح‌شده بود.

وی افزود: بحث پالایشگاه و خطوط نفت خامی که از استان می‌گذرد و متأسفانه ما تاکنون هیچ استفاده‌ای نکردیم نیز مطرح و بنا شد رئیس‌جمهور در راستای خوراک مواد نفتی خام برای سرمایه‌گذاران به پالایشگاه کمک کند.

استاندار لرستان عنوان کرد: تخصیص آب، اعتبارات سدسازی، سد معشوره و سرمایه‌گذاری خارجی، ماده ۲۷، بحث پروژه‌های  عمرانی به بخش خصوصی و پول  گندم کشاورزان نیز از جمله موضوعات مطرح‌شده بود.

دستور پرداخت ۴۰میلیارد تومان برای آزادسازی فلک‌الافلاک

وی با اشاره به اینکه درزمینهٔ تسهیلات ازدواج برای جوانان استان که حدود ۱۳ هزار نفر در نوبت هستند نیز صحبت شد بیان کرد: در راستای اعتبارات آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک دستور پرداخت حدود ۴۰ میلیارد تومان را دادند و برای اشتغال جوانان و تسهیلات کم‌بهره پیشنهاد دادیم  بهره بانکی که حدود ۱۸ درصد است برای لرستان و استان‌هایی که نرخ بیکاری بالایی دارند ۱۰ درصد بهره به‌عنوان یارانه دولت تقبل کند و تسهیلات هشت‌درصدی باشد.

بازوند با عنوان اینکه بنا شد پروژه‌هایی که در این زمینه هستند و مطمئن هستیم زودتر ایجاد اشتغال می‌کنند را معرفی کنیم خاطرنشان کرد: بحث واحدهای تعطیل‌شده و تسهیلات برای آن‌ها به‌ویژه سرمایه در گردش مطرح شد که رئیس‌جمهور در این راستا نیز قول‌هایی دادند.

وی گفت: برای خوراک  نفت خام و پالایشگاه که یکی از چالش‌های اساسی بود و هر سرمایه‌گذاری  که مراجعه می‌کرد اعلام می‌کردند نمی‌توانیم از این خطوطی که ۵۷۰ هزار بشکه در روز عبور می‌دهد خوراک تهیه کنیم و استان‌هایی دیگر مانند استان مرکزی  از این استفاده کردند قول دادند در راستای این موضوع نیز اگر سرمایه‌گذار باشد کمک کند.

پایان پیام

کد خبر : 22243 ساعت خبر : 4:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22243
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات