راه‌اندازی مگاپروژه کارخانه فولاد ازنا

پایگاه خبری گلونی – روزنامه ۱۳ مرداد

اکران رایگان فیلم‌های راه یافته به هشتمین جشنواره‌ی تولیدات تلویزیونی رضوی از امروز شروع شد. فرید رحمتی،‌ دبیر تخصصی این جشنواره با اعلام این خبر، گفت: از تعداد ٢٠ اثر ارسالی به دبیرخانه‌ی جشنواره ، ١٠ تله فیلم بلند به بخش پایانی راه یافتند که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف بهره‌مندی عموم مردم از این آثار، طی روزهای ١٣ و ١۴ مرداد ماه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم‌آباد به‌صورت رایگان اکران خواهند شد.

هم‌چنین در آیین اختتامیه‌ی جشنواره که ١۵ مرداد ماه برگزار می‌شود ضمن تقدیر از بهترین کارگردانی، بهترین تصویربرداری، بهترین تدوین و بهترین فیلمنامه، ٣ اثر به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی خواهند شد.

به گفته استاندار لرستان فردا وزیر راه و شهرسازی به استان لرستان سفر خواهد کرد. طی خبر تسنیم هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با بیان اینکه فردا وزیر راه و شهرسازی مهمان لرستان است اظهار داشت: مردم دلفان در طرح گاوداری شش هزار رأسی ۵۴ هکتار زمین را بدون دریافت یک ریال پول در ابتدای کار در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دادند. وی با بیان اینکه لرستان رتبه نخست حبوبات کشور بوده و عمده آن در شهرستان دلفان است، افزود: وزیر کار در سفر دو هفته قبل خود قول داد که در شهرستان دلفان یک کارخانه بسته‌بندی بزرگ توسط شستا راه‌اندازی کند.

استاندار لرستان از راه اندازی کارخانه فولاد ازنا نیز خبر داد و گفت: این کارخانه تا یک ماه و نیم آینده به عنوان یک مگاپروژه بزرگ در استان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) کشور در این جلسه با اشاره به طرح تکاپو گفت: در طرح تکاپو به ملاحظات زیست محیطی توجه ویژه شده است. وی با بیان اینکه طرح تکاپو طی ۱٫۵ سال در چند استان به صورت پایلوت انجام شده است، تصریح کرد: این طرح در حال حاضر در ۲۲ استان در حال اجراست. فرآیند و سیستم طرح تکاپو به این شکل است که در هر استان یک کارگزار توسعه اشتغال استان که از بخش خصوصی بوده و آموزش‌های تخصصی لازم را در این زمینه دیده انتخاب می‌کنیم. در کنار آن سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و صندوق کارآفرینی امید به عنوان دو بازوی اجرایی این طرح هستند که پس از رصد استان متخصصان بین‌المللی هر تخصص را دعوت کرده و از آن بازدید می‌کنند. تازیکی با اشاره به اینکه در طرح تکاپو برای لرستان اشتغال ۱۲ هزار نفری پیش‌بینی شده است، بیان کرد: این طرح از تابستان سال جاری تا تابستان سال آینده است که ظرف یک سال ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت بیکار استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

روز شنبه،‌۱۶ مرداد به مناسبت روز خبرنگار مراسمی با این عنوان در بروجرد زادگاه شهید صارمی ساعت ٩ صبح و با حضور مسئولان این شهرستان، اصحاب خبر و رسانه و خانواده شهید «صارمی» در محل تالار اجتماعات فرمانداری بروجرد برگزار می‌شود. به گزارش مهر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد در این‌باره گفت: اصحاب خبر و رسانه فردا پنج شنبه ۱۴ مردادماه ساعت ۹:۳۰ صبح در دفتر امام جمعه بروجرد حضور یافته و سپس با خانواده شهید «محمود صارمی» دیدار خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست کارگاه آموزشی مدیریت پسماندهای عفونی_پزشکی درشهرستان دلفان برگزار شد. مهندس دلفانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست دلفان هدف از برگزاری و تشکیل این کارگاه را ارتقاء سطح آگاهی و مبارزه با خطرات بالقوه عدم مدیریت پسماندهای عفونی و ارائه راهکارهای دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی برای کارشناسان محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان، کارکنان مرتبط بیمارستان ابن سینا این شهرستان دانست.

پایان پیام

کد خبر : 22437 ساعت خبر : 10:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22437
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات