زمانی محیط زیست جزو مستحبات بود، امروز از واجبات

رییس جمهور با تأکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و لزوم توجه به آن، گفت: اگر زمانی محیط زیست جزو مستحبات بود، امروز از واجبات و در برخی موارد اوجب واجبات است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی  روز چهارشنبه در بخشی از سخنانش در  نشست مشترک هیئت دولت و استانداران سراسر کشور، با بیان این مطلب گفت: اگر زمانی محیط زیست جزو مستحبات بود، امروز از واجبات و در برخی موارد اوجب واجبات است، لذا باید در همه طرح‌ها و پروژه‌ها مسائل زیست محیطی مورد توجه جدی قرار بگیرد و با توجه به اقداماتی که در زمینه سلامت انجام داده، چنانچه دو مقوله محیط زیست و سلامت در کنار یکدیگر قرار بگیرند، می‌تواند آثار مفیدی برای مردم داشته باشد.

حفظ آرامش و امید و حل مشکلات جامعه از وظایف اصلی استانداران است

وی در ادامه  افزود: برنامه‌ها، رفتار و اقدامات استانداران باید چراغ امید را پیش روی مردم برای آینده کشور، روشن کند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه برای دستیابی به اهداف بلند راهی جز تقویت امید برای آینده وجود ندارد، خاطر نشان کرد: دشمنان در همه برنامه‌های خود تلاش می‌کنند که مردم را نسبت به آینده ناامید کنند و باید در مقابل اینگونه اقدامات،  هوشیار بود.

رییس جمهوری اضافه کرد: سرآغاز همه حرکت‌های دولت یازدهم از ابتدا برمبنای امید بود و هر آنچه تاکنون به دست آورده‌ایم نیز در سایه امید، اعتماد و حمایت مردم به دولت بوده است و بی‌تردید اگر چنین نبود، امروز نمی‌توانستیم در جامعه آرامش را که سالیان دراز آرزوی مردم بود، حاکم کنیم.

منشور حقوق شهروندی به‌زودی منتشر می‌شود

رییس جمهوری با اشاره به وعده خود در ایام انتخابات در خصوص منشور حقوق شهروندی، اظهار داشت: نسخه اولیه این منشور در ۱۰۰ روز اول تهیه و در سایت منتشر شد و به‌زودی منشور حقوق شهروندی اعلام خواهد شد و  امسال دولت همه تلاش خود را برای نشر، تبیین و اجرای حقوق شهروندی بکار می‌گیرد و امیدوارم همه دستگاه‌ها در اجرای آن همکاری کنند و در این زمینه در دنیا نمونه باشیم.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه اهانت به یک نفر مؤمن و مسلمان، اعلان جنگ با خدا محسوب می‌شود، گفت: نکند زمانی در برخی از رسانه‌ها و فضاهای حقیقی و مجازی، عده‌ای مرتباً در حال اعلان جنگ با خدا باشند؟

دفاع از حرمت شهروندان از وظایف مهم دولت است

رییس جمهوری تصریح کرد: یکی از وظایف مهم دولت این است که بتواند از حرمت، احترام و جایگاه مردم، صیانت کند. باید حقوق همه شهروندان، مذاهب و اقوام ایرانی محترم شمرده شود و نباید به هیچ قومیت و مذهب و دین رسمی که در قانون اساسی به آن تصریح شده است، توهین شود.

دکتر روحانی لزوم احترام به حقوق همه مردم و به‌ویژه بانوان را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید در فرصت‌های اجتماعی مختلف از ظرفیت بانوان استفاده شود.

پایان پیام

کد خبر : 22693 ساعت خبر : 3:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22693
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات