سوسن سپهری و اجرای قطعات خاطره‌انگیز

کنسرت گروه موسیقی “سیمین سپهری” ویژه بانوان، چهارشنبه ٢٠ مرداد ماه، ساعت ٢١ در سالن خلیج فارس فرهنگ‌سرای نیاوران اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سوسن سپهری سرپرست گروه در خصوص قطعات انتخابی برای این اجرا اظهارداشت:٢٠ قطعه برای اجرا تنظیم شده است که تعداد ۴قطعه آن دراجراهای قبلی نیز برای مخاطبان اجرا شده ولی بقیه قطعات همراه با ویولن سل و سازهای کوبه‌ای، دردستگاه اصفهان و بیات شیراز برای اولین بار برای مخاطبان اجرا می‌شود.

این گروه با نوای پیانوی غزال ناظرفصیحی، ویولنسل ویدا ملاحسنی و همراهی تنبک سپیده شایان‌راد به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید اینترنتی بلیت‌های این کنسرت به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

پایان پیام

سوسن سپهری

سوسن سپهری مدرس و خواننده موسیقی ایرانی است که سال هاست در عرصه آموزش آواز فعال بوده و در هنرستان موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم فعالیت های زیادی داشته است. این مدرس قصد دارد دوم و سوم شهریور یعنی شنبه و یکشنبه هفته آینده با گروه موسیقی مهرنوا کنسرتی را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه ببرد.

با او درباره کنسرت های ویژه خانم ها و فعالیت های خوانندگان زن به گفت و گو نشستبم و او در این گفت و گو از مسئولان درخواست کرد تا فضا را برای فعالیت زنان موفق عرصه موسیقی فراهم کنند تا این هنرمندان بتوانند به شکل مستمر کنسرت هایی را برای مخاطبانشان برگزار کنند

شما سال ها مشغول تدریس در عرصه موسیقی بودید. چه شد که تصمیم به برگزاری کنسرت گرفتید؟
حق با شماست من سال هاست مشغول تدریس هستم و کمتر به فکر اجرا افتاده بودم. اما حالا در ۵۴ سالگی تصمیم گرفته ام آنچه را که طی این سال ها درس داده ام روی صحنه اجرا کنم.
پس قطعا زمان زیادی را هم صرف آموزش خودتان کرده اید.
بله. من از کودکی آواز خوانده ام. از ۱۸ سالگی هم بطور جدی آموزش دیده ام و حالا می توانم بگویم روش های تلفیق شعر و موسیقی را به خوبی می شناسم.
با من موافقید که در شیوه های آموزشی موسیقی ایرانی تلفیقر شعر و موسیقی جایگاه ویژه ای دارد؟
بله. کاملا موافقم. قدیم تر ها استادان آواز هم روی این موضوع تاکید بسیار زیادی داشتند. موسیقی ایرانی و شعر فارسی در هم تنیده شده اند و اگر کسی بخواهد خواننده موفقی باشد باید این مرحله را بخوبی طی کند.
 

کد خبر : 22598 ساعت خبر : 1:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22598
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

بسیار عالی بود