شهره لرستانی در خندوانه چه گفت

شب گذشته خندوانه میزبان شهره لرستانی, بازیگر, نویسنده و کارگردان خرم‌آبادی بود.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، شهره لرستانی مهمان سه‌شنبه شب برنامه خندوانه، با بینندگان از لرها، لرستان و خرم‌آباد گفت.

لرستانی گفت که زاده خرم‌آباد نیست و در تهران متولد شده است اما خانواده‌اش سابقه ۴۰۰ ساله در خرم‌آباد دارند.

این بازیگر قدیمی سینمای ایران که دوسالی می‌شود در بازیگری حضور کمرنگی دارد و بخش عمده فعالیت هنری خود را معطوف به نوشتن کرده است، درباره فیلم‌های خود که با زبان لری بازی کرده است صحبت کرد و بعد از مشکلات همکاران خود در سینما و خاطرات سال‌های بازیگری خود با رامبد جوان گفت‌و‌گو کرد.

 در دقایقی از این برنامه گفت‌گویی با چند شهروند خرم‌آبادی در کنار قلعه فلک‌الفلاک شده بود.

ورود جناب‌خان و نام بردن از محله‌های خرم‌آباد و به‌ویژه اجرای ترانه سیت بیارم، لحظه‌های دل‌پذیری را در برنامه خندوانه به‌وجود آورد. جناب‌خان، سیت بیارم را با همراهی کمانچه و یک هم‌خوان به‌خوبی اجرا کرد.

در پایان برنامه و بعد از اجرای سیت بیارم، خانم شهره لرستانی اظهار داشت: این آهنگ که در مراسم عروسی لرها نواخته می‌شود پیامی از طرف لرها و تمام ایران دارد که آن پیام ازدواج کلام مردم با قلبشان است.

گزارش خبرنگار گلونی از برنامه خندوانه را بخوانید:

لرستانی در پاسخ به این سوال رامبد جوان که شما جز آدم‌هایی هستید که نقاط ضعف، اخلاق بد را می‌گذارید زیر فرش؟ پاسخ داد: هرکسی این کار را می‌کند، من فکر می‌کنم همه آدم‌ها چیزهای خوبشان را می‌گذارند رو و چیزهای بدشان را می‌گذارند زیر، به هر حال مردم این کار را می‌کنند. این کاری است که همه از میوه فروش‌ها یاد می‌گیرند، این کاری است که همه‌ی ما می‌کنیم. ژاژانوی می‌گوید من هیچ پیشینه‌ای ندارم، من هیچ گذشته و بیوگرافی خاصی ندارم، بیا از امروز صحبت کنیم از همین الان که اینجا نشستیم. من هیچ رفتار بدی قایم نکردم من عیانم.

همکاران حرفه‌ای من یه مشکلی که دارند که جامعه حرفه‌ای هنری ما خیلی ناامن اس.، ناامنی حرفه¬ای شغلی داریم ما! کسی متولی بیکاری هنرمندان ما نیست، هنرمندان ما در یک فضای تاریک و نامنی سیر می‌کنند انگار با چشم بسته حرکت می‌کنند در فضای هنری کسی دستشان را نمی‌گیرد کسی مراقبشان نیست کسی مواظبشان نیست در دوران پیری در دوران بیکاری، جامعه هنری باید متولی داشته باشه. خودم مسئولیت خانه پیشکسوتان هنر رو به مدت ۶ سال داشتم و ۲ سال هم که پی ریزی شد ۸ سال، آنجا را بستن و خیلی ناکام ماند.

-کی بست؟ این از اون چیزهایی هست که رفته زیر فرش، در اون ۶ سال تمام هنرمندان نازنینی که از بین ما رفتن مشکلات پزشکی، پیراپزشکی و در واقع تمام دردهایشان را ما رسیدگی می‌کردیم. ولی الان کسی نیست که این کارها را برای هنرمندها بکند و اگر کسی هم بکند سیستم رسمی اداری است و از دل هنرمندها بلند نشده.

_ شما خرم‌آباد به دنیا آمدید؟ من تهران به دنیا آمدم، ما از خانواده‌هایی هستیم که اصالت ۴۰۰ ساله داریم در خرم‌آباد داریم.

شهره لرستانی در ادامه بعضی از فیلم‌هایی را که در آن‌ها به زبان لری صحبت کرده بود نام برد: زیر درخت هلو، ماه منیر، زیر خاکی و…

و یک جمله به زبان لری گفت: خورموئه خرم دلَ جا کَ لرونه هر کجا لر بچه شیرین زُاونَ، به معنی: مکان خرم‌آباد جایی که خرم دل و شاد هست و هر کجا که یه لر زبانی باشد همیشه شیرین زبان است. در دنباله جمله درخواستی رامبد جوان را با شیرین‌زبانی به لری به او یاد داد، این جمله: به نام خدا من رامبد جوان هستم در شبکه نسیم اینجا خندوانه است.

وخاطره‌ای جالب از مادربزرگ بروجردی خود از تماشای نمایش آژاکس گفت، که من نقش زن آژاکس را داشتم و لحظه‌ای که آژاکس خودکشی می‌کرد  وارد صحنه می‌شدم و جنازه‌ی شوهرم را می‌دیدم که شمشیر به شکمش زده بود و می‌گفت بنگ، بعد مادر بزرگ من آن جلو یکباره گفت انا لله و انا الیه راجعون، سالن منفجر شد از خنده.

همچنین فعالیت‌های اخیر خود را بیشتر در زمینه نویسندگی بیان کرد، و گفت یک فیلم سینمایی را به عنوان کارگردان و نقش اصلی تا یک ماه آینده در ژانر طنز و کمدی کار خواهد کرد.

لرستانی در ادامه برنامه گفت ۲۵ سال است تدریس می‌کند، از رفتار دانشجوها به علت اینکه پول می‌دهند و توقع نقش دارند گله کرد. و از کلاس‌های آموزش استند آپ کمدی خود در دانشکده خبر، خبر داد و معرفی برترین‌های این کلاس‌ها با همکاری دانشکده خبر به برنامه خندوانه.

در ادامه برنامه رامبد جوان به زبان لری و با حالت‌های متفاوت، به نام خدا من رامبد جوان هستم در شبکه نسیم اینجا خندوانه است را بیان کرد. جناب خود را دیوونه بچه‌های پشت بازار، دریاچه کیو، سه راه شوا، پل گَپ و بچه‌های باجگیرو معرفی کرد.

جناب خان آهنگ سیت بیارم را خواند که شهره لرستانی به بیان پیام این آهنگ پرداخت: آهنگ سیت بیارم آهنگی هست که لرها در عروسی‌هایشان می‌خوانند و پیامی هست که برنامه شما می‌دهد. پیامی از طرف لرها به تمام ایران در برنامه‌ای که تمام ایران می‌بینند پیام ازدواجی باشد بین کلام مردم با قلبشان که حرفی که می‌زنیم با دلمان یکی باشد، در پایان برنامه شهره لرستانی باز پیام آهنگ سیت بیارم را بیان کرد و درخواست کرد که آهنگ سیت بیارم توسط جناب خان بازخوانی شود و برنامه با همین آهنگ تمام شد.

پایان پیام

کد خبر : 22398 ساعت خبر : 2:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22398
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات