شکارچی هم گله کرد و هم گریست

به گزارش پایگاه خبری گلونی کنسرت گروه کمان‌آوا به سرپرستی علی‌اکبر شکارچی در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت. این کنسرت که با استقبال خوب و نه عالی تماشاگران همراه شده بود در دو بخش اجرا شد. بخش اول دونوازی استاد شکارچی و شهاب خاکسار بود. در این بخش ابتدا شاهنامه‌خوانی، بعد ترانه صیادی و در ادامه قطعاتی در سنگین‌سماع و رقص‌های لری اجرا شد. در پایان این بخش تشویق ممتد حاضران باعث بغض و گریه استاد شکارچی شد.

در بخش دوم هم که با همراهی فرج علیپور، فرشاد سیفی، محمد باجلاوند و حامد فیضیان اجرا شد قطعاتی در آواز الی‌سونه، خسرووشیرین و ترانه‌های ماندگار موسیقی لری مانند بنابنا، بزران، باروبارو، سیت‌بیارم و… نواخته شد.

استاد شکارچی در ابتدای کنسرت توضحیاتی فنی درباره کنسرت و نحونه پرده‌بندی سازها، کوک کمانچه‌ها و نحوه مدلاسیون‌ها ارائه کردند و به محتوای شعرهای لری اشاره‌هایی داشتند. ایشان همچنین گله کردند و گفتند که باید حضور نیافتن برخی مردم در این مجالس را آسیب‌شناسی کرد.

در گروه کمان آوا آقایان علی اکبر شکارچی، فرج علی‌پور، محمدباجلاوند، فرشاد سیفی و حامد فیضیان به اتفاق خواننده و نوازنده کمانچه‌ و نیز شهاب خاکسار نوازنده تمبک هنرنمایی می‌کنند. این گروه تا به حال تورهایی در استان‌های لرستان، خوزستان و… داشته است و همچنان در شهرهای کشور این کنسرت را برگزار می‌کند.

پایان پیام

علی‌اکبر شکارچی

علی‌اکبر شکارچی نوازنده کمانچه ایرانی آهنگساز و استاد موسیقی سنتی و موسیقی لری است.

وی در ۶ فروردین ۱۳۲۸ در روستای ایستگاه چم سنگر شهرستان دورود استان لرستان متولد شد. نواختن کمانچه را از کودکی تحت تأثیر نوازندگان محلی آغاز کرد و پس ازاخذ دیپلم و خدمت سربازی در سن ۲۰ سالگی به تهران رفت و در سال ۱۳۵۰ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل گردید و جهت فراگیری ردیف‌های سازی و آوازی و قطعات ضربی از محضر استادان داریوش صفوت، نورعلی خان برومند، محمود کریمی، یوسف فروتن، سعید هرمزی و جلال ذوالفنون بهره برد.

علی اکبر شکارچی در طول این سالها همواره از محضر استاد خود علی اصغر بهاری سود می‌برد.

شکارچی در سال ۱۳۵۶ در اولین آزمون موسیقی باربد نفر اول رشته نوازندگی کمانچه شد.

کد خبر : 21974 ساعت خبر : 1:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21974
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات