صنوف آلاینده خرم‌آباد به خارج شهر می‌روند

روزنامه لرستان/ ۱۹ مرداد

با برگزاری مراسم روز خبرنگار که شامگاه دوشنبه توسط استانداری لرستان در هتل جهانگردی خرم‌آباد برگزار شد هنوز حال و هوای اخبار روزنامه‌نگاران داغ است. پس روزنامه را هم با همین خبرها شروع می‌کنیم. حشمت‌اله آزادبخت، شاعر و روزنامه‌نگار لک‌زبان لرستانی مقام اول جشنواره ملی شعر بومی رضوی اقوام ایرانی را کسب کرد. جشنواره ملی شعر بومی رضوی اقوام ایرانی در شیراز و در هفته‌ کرامت در حال برگزاری بوده و شعرهای رضوی در این جشنواره به گویش‌ها و زبان‌های اقوام ایرانی خوانش می‌شود.

 استاندار لرستان در مراسم روز خبرنگار روز گذشته از سفر وزیر صنعت،‌معدن و تجارت به استان در روز پنجشنبه خبر داد و بیان کرد: برای استفاده از این فرصت اقتصاد مقاومتی باید مردم را پای کار بیاوریم.

بازوند در این مراسم با اشاره به اینکه دستور پرداخت ۷۰ تا ۸۰ درصد مطالبات مطبوعات به ادارات داده شده است، افزود: از رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان درخواست می‌شود دستگاه‌هایی که به خبرنگاران بدهکار هستند در اصلاح موافقت نامه‌های آن‌ها این مورد را آورده که این مطالبات پرداخت کنند. وی در پاسخ به درخواستی مبنی بر تلاش برای بخشودگی شکایات دستگاه‌های اجرایی استان از خبرنگاران، گفت: به مدیران استان تذکر خواهیم داد از رسانه‌ها شکایت نکنند مشروط بر اینکه خبرنگاران نیز اخلاق را رعایت کنند. در پایان این مراسم استاندار لرستان از پرداخت ۱۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به خبرنگاران خبر داد.

در راستای جلوگیری از آلوده شدن هوا، شهردار خرم‌آباد از انتقال صنوف آلاینده خرم‌آباد به خارج از شهر خبر داد. طی خبر تسنیم عیدی بیرانوند گفت: بیش از ۲۰۰ فقره از صنوف آلاینده اعم از مشاغل پرسروصدایی همچون جوشکاری‌ها به شهرک صنوف آلاینده قاضی در خارج از شهر خرم‌آباد منتقل می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از کشف جنس جدیدی از ماهی کور خبر داد. به گزارش روابط عمومی محیط زیست لرستان وی گفت: براساس نتایج مطالعات انجام شده که با هماهنگی دفتر تخصصی سازمان «دفتر حیات وحش و تنوع زیستی» و با بررسی‌های مولکولی و ریخت شناسی انجام شده مشخص شد سگ ماهی کور استان لرستان متعلق به جنس Paracobitis  نیست و جنس جدیدی است که فقط در همین منطقه وجود دارد.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 22656 ساعت خبر : 9:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22656
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات