طنین موسیقی لری در شب‌های بوستان گفت‌وگو

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: اجرای موسیقی محلی لرستان در محل بوستان گفت‌وگوی تهران موجب استقبال کم‌نظیر مردم شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرید رحمتی به برنامه‌های حاشیه‌ای و جنبی نمایشگاه هفته فرهنگی، اقتصادی لرستان که از دیروز در محل پارک گفت‌وگوی تهران آغاز شده است، اشاره کرد و اظهار داشت: عصر دوشنبه هفته فرهنگی، اقتصادی لرستان با افتتاحیه همایش فرهنگی، اجتماعی با حضور وزیر کشور، وزیر ارشاد، مسئولان استانی و … آغاز شد که با برنامه‌های جنبی متعدد همراه بود.

وی به اجرای برنامه‌های مفصل فرهنگی از جمله اجرای موسیقی زنده در شب اول نمایشگاه هفته فرهنگی لرستان اشاره کرد و گفت: شب گذشته و در قالب برنامه «شب‌های فرهنگی لرستان» گروه موسیقی «کمان آوا» به سرپرستی استاد «علی‌اکبر شکارچی» به اجرای موسیقی پرداخت همچنین موسیقی آئینی توسط «احسان عبدی‌پور» اجرا شد که در این برنامه‌ها شخصیت‌های فرهنگی و هنری استان حضور داشتند.

اجرای گروه موسیقی

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: همچنین شب گذشته برنامه «شب‌های فرهنگی لرستان» با اجرای گروه موسیقی «فرج علیپور» و «داریوش نظری» و نقالی استاد سعیدی ادامه پیدا کرد.

رحمتی با اشاره به اینکه برنامه‌های «شب‌های فرهنگی لرستان» هر شب از ساعت ۲۱ آغاز می‌شود، عنوان کرد: امشب نیز این برنامه با اجرای موسیقی گروه «زاگرس» به سرپرستی «امین عباسیان» در استیج فضای باز بوستان گفتگوی تهران آغاز می‌شود که در این برنامه «ایرج رحمانپور» و «سیف الدین آشتیانی» به خوانندگی خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های امشب «شب‌های فرهنگی لرستان» اجرای موسیقی گروه‌های آئینی خواهد بود.

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به برنامه‌های ۲۷ مرداد «شب‌های فرهنگی لرستان» اشاره کرد و بیان داست: در این شب گروه موسیقی «فلک‌الافلاک» به سرپرستی فرشاد سیفی و خوانندگی «بردیا مهرآرا»، «مراد بداق» و «سیروس رضایی» اجرای برنامه خواهد داشت.

رحمتی تصریح کرد: در شب آخر «شب‌های فرهنگی لرستان» گروه موسیقی «راهو» به سرپرستی «احسان عبدی‌پور» همچنین گروه موسیقی «جوان» برنامه‌های خود را اجرا خواهند کرد.

پایان پیام

 

کد خبر : 23130 ساعت خبر : 1:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23130
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات