عقد و صیغه در کنسرت موسیقی

عقد و صیغه در کنسرت موسیقی

به گزارش پایگاه خبری گلونی رضا ساکی: لغو کنسرت موسیقی حالا یک جاذبه گردشگری است. یعنی بسیاری از گردشگران خارجی به ایران می‌آیند تا از نزدیک ببینند که چگونه مجوز یک کنسرت لغو می‌شود. البته آنها از این که ایرانی‌ها برای اجرای کنسرت تک‌نوازی سه‌تار هم باید مجوز بگیرند در عجب هستند اما از لغو کنسرت بیشتر تعجب می‌کنند.

حالا اما با مصوبه جدید دولت، نیروی انتظامی فقط مسائل انتظامی و ترافیکی برگزاری کنسرت را مدیریت می‌کند و صدور مجوز فقط بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این مصوبه جدید شوروشوقی در میان اصحاب و اذناب هنر ایجاد کرده‌اند اما برخی در میان همان شوروشادی می‌پرسند یعنی دیگر هیج کنسرتی لغو مجوز نمی‌شود؟

عقد و صیغه در کنسرت موسیقی

پاسخ البته مثبت است. زین پس هم کنسرت‌ها ممکن است به دلایلی مختلف برگزار نشوند. مثلا خیلی وقت‌ها ماشین خواننده در راه خراب می‌شود و او خیلی اتفاقی به شهر مورد نظر نمی‌رسد. گاهی خواننده البته با هواپیما مسافرت می‌کند و به مقصد می‌رسد اما سازهای کنسرت در فرودگاه جا می‌مانند و کنسرت برگزار نمی‌شود. گاهی خواننده و نوازندگان و سازها به کنسرت می‌رسند اما ناگهان متوجه می‌شویم در کمال تاسف یک خانم به جای حضور در خانه و بشوروبساب و شوهرداری با ساز در صحنه حضور پیدا کرده است و هر چه زودتر باید به آشپزخانه برگردد. گاهی همه چیز به خوبی و خوشی پیش می‌رود اما تجمع برخی از مردم در ورودی سالن باعث لغو کنسرت می‌شود. در این نوع لغو کنسرت خواننده می‌خواهد بخواند اما نمی‌تواند چون در اتاق پشت صحنه حبس شده است. گاهی البته کسی تجمع نمی‌کند اما همه از خواننده می‌خواهند که کنسرت را برگزار نکند. البته خواننده تا یک دقیقه مانده به کنسرت حرف آنها را گوش نمی‌دهد اما یک لحظه متنبه می‌شود و می‌بیند به صلاح خودش، نوازندگانش، مردم شهر و تهیه‌کننده‌اش بهتر است نخواند.

نمی‌خواهم شما را دلسرد کنم اما هنوز هم لغو شدن کنسرت‌ها از آن چه در آیینه می‌بینید به ما نزدیک‌تر است و اگر وارد موضوع بشوند کسی نمی‌تواند روی حرف آنها حرف بزند.

نکته مهم 

نکته مهم دیگر است که نیروی انتظامی باید از نظر انتظامی و ترافیکی سالن کنسرت و خیابان محل کنسرت را تایید کند یا نکند. یعنی همچنان لغو کنسرت به علت مسایل ترافیکی هم بالفعل است. پس شرکت‌های برگزارکننده کنسرت همچنان از یک ساعت مانده به اجرا باید به مخاطبان پیامک بدهند که کنسرت هنوز لغو نشده است تا تماشاگران با خیال راحت به سالن بروند و به شایعه‌ها توجه نکنند.

مسئله مهم‌تر اما خود وزارت ارشاد است. اصلا شما از بحث لغو مجوز بیرون بیایید چون مجوزی باید صادر بشود تا لغو شود. همچنان و با این مصوبه هم باز هم یک‌سری آدم‌ها و کنسرت‌ها اصلا مجوز نمی‌گیرند که مجوزشان لغو بشود. یعنی از بیخ لغو هستند این کنسرت‌ها.

بچه‌های بالا

بارها گفته‌ام و نوشته‌ام و خواهش کرده‌ام که مردم رعایت کنند و با لباسی که برای عروسی می‌پوشند به کنسرت نروند و کارهایی که در عروسی می‌کنند در سالن کنسرت نکنند! درست است که کنسرت جای شادی است اما شادی هم حد دارد و برخی مردم نباید طوری رفتار کنند که آن کنسرت، کنسرت اول و آخرشان بشود. برخی مردم طوری رفتار می‌کنند که از بالا کنسرت لغو می‌شود. آن قدر از بالا که کاری از دست ارشاد ساخته نیست. خوانندگان هم باید طوری بخوانند که تماشاگران را وادار به کارهای عجیب نکنند. یعنی برخی کنسرت‌ها طوری است که اگر شما پاها و دست‌هایت در گچ باشد باز دوست داری از صندلی بلند بشوی. البته دست زدن و از صندلی بلند شدن و جیغ کشیدن در سالن عیب ندارد اما برخی کارهایی می‌کنند که آدم شاخ درمیاورد. حالا ممکن است شما بگویید آن کسی که کنار من است زن من است. خب دوستان که نمی‌دانند کنار دستی شما زن شماست و نمی‌توانند مدارک مربوط به عقد و صیغه همه تماشاگران را بررسی کنند. پس کلا از بیخ کنسرت را تعطیل می‌کنند. البته توجه داشته باشید که آدم هر کاری را نمی‌تواند در خیابان و یا در کنسرت انجام بدهد حتا اگر کنار دستی‌اش زنش باشد. بیشتر از این هم نمی‌توانم توضیح بدهم چون ممکن است بچه این نوشته را بخواند.

باقی بقای‌تان

پایان پیام

کد خبر : 22448 ساعت خبر : 1:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=22448
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات